Hlavní obsah

Oblohu formule 1 rozzářil španělský blesk Alonso

Novinky, Karel Felt
PRAHA

Když před dvěma lety debutoval ve formuli 1 s vozem Minardi v Austrálii, nikdo si ho nevšímal. Brzy ale šéfové nejedné stáje vytušili, že ve španělském mladíkovi Fernandu Alonsovi dříme velký závodnický duch. Flavio Briattore mu nabídl už pro rok 2002 smlouvu testovacího jezdce a letos ho posadil do nového renaultu. A bomba vybuchla!

Článek

V prvních pěti Velkých cenách jednadvacetiletý pilot pokaždé bodoval. V Malajsii si vyjel první pole position jako nejmladší jezdec v historii a závod dokončil na třetím místě, na stejném stupínku stál i po GP Brazílie a v Barceloně byl dokonce druhý. Rázem se o něm začalo mluvit jako o šampiónu budoucnosti a největším soupeři korunního prince Räikkönena. "V Rakousku to nevyšlo. Pokazil jsem kvalifikaci. Tah se startem z boxů sice vypadal slibně, dostal jsem se až na bodovaná místa, ale zastavila mě porucha motoru. Škoda, ale věřím, že to bude jen výjimka v této skvěle rozjeté sezóně," konstatoval Alonso trochu smutně po závodě.

Optimismus však neztratil. "Proč bych se nemohl stát mistrem světa. To je cíl, s nímž závodím. Stále jsem ale hodně mladý a musím se učit, vyzrávat. Nespěchám," pravil skromně. Španělský blesk ve formuli 1, jak je přezdíván, vylétl strmě nahoru. Strměji než mnozí později slavnější jezdci. "Mám závodění v krvi, umím se sžít s autem a pak tu jsou i obrovské zkušenosti. Vždyť v motokárách jsem začínal už ve třech letech," dodal s trochou nadsázky Alonso.

Testování bylo nejlepším krokem

Zatímco někteří mladíci jsou naštvaní, když opustí závodní dráhu a místo bojů o body najíždějí tisíce testovacích kilometrů před prázdnými tribunami, Alonso bral loňský rok jako významný posun v cestě dopředu. "Když vás osloví takový gigant, jako je Renault, a tak zkušený muž, jako je Briattore, nemůžete dlouho váhat. Musíte věřit, že tohle je cesta dopředu. Nový Renault jsem testoval s tím, že do něj usednu i při závodech a budu s ním úspěšný. Vlastně jsem měl letos náskok. Nemusel jsem se s autem sžívat jako ostatní jezdci. Věděl jsem o něm úplně všechno. Někteří lidé mě od tohoto kroku zrazovali, ale bylo to nejlepší, co jsem mohl udělat," pochvaloval si rozhodnutí spojit se s Renaultem.

"Nebyl to ztracený rok, právě naopak, získal jsem hrozně moc. Víc autu rozumím. Když znáte do detailů jeho vývoj, všechny silné i slabší stránky, můžete si daleko víc dovolit," zdůraznil. Rodák z Ovieda vyměnil slunné Španělsko za chladnější Anglii a žije v Oxfordu. S manželkou Marií se snaží trávit všechen volný čas. "Ona mi vytváří skvělé zázemí, je dokonalá," řekne pyšně o svojí krásce, ale další krok do svého soukromí už neumožní. "Mám ho tak málo a chci si je chránit," hlesl na vysvětlenou.

Související témata:

Související články

Alonso se řítil Madridem jako na dráze

Madridská třída La Castellana v neděli patřila nejnovější kometě formule 1 Fernando Alonsovi. Ulicí se obvykle šinou pomalé kolony vozidel, talentovaný pilot...

Schumacher: Renault? Žádná konkurence!

Pilot stáje Ferrari Michael Schumacher se dvěma vítězstvími v řadě posunul po nevydařeném začátku sezóny na druhé místo průběžného pořadí mistrovství světa....

Výběr článků

Načítám