Hlavní obsah

Oba piloti Fabií WRC už jsou fit

Novinky, Karel Felt
PRAHA

Oba tovární jezdci mladoboleslavské automobilky už jsou zdravotně v pořádku a budou příští týden startovat na Australské rallye. Didier Auriol se po operaci levého ramene cítí skvěle a Toni Gardemeister bude mít na zlomeném pravém zápěstí speciální dlahu.

Foto: HZS ZLK
Článek

Dříve než obvykle vyrazí za jezdci i týmová fyzioterapeutka, aby je dala před startem do pořádku. Oba by také měli s fabiemi startovat i příští rok. "U Toniho je to jisté, Didier se může rozhodnout asi do poloviny října, ale věříme, že zůstane. V širším hledáčku pochopitelně je několik jezdců," konstatoval na úterním setkání s novináři tiskový mluvčí týmu Roman Meliška.

V domácím prostředí se počítá dále s Kopeckým, ale zatím s Octavií WRC. Ve Škoda Motorsport týmu rozhodně nepanuje žádné rozčarování po dvou nedojetých soutěžích. "Skutečně bereme zatímní starty jako testy Fabií WRC, protože samotná soutěž je pro tento účel tím nejlepším. Samozřejmě chceme dojíždět, ale není to priorita ani pro příští starty. Důležité je poznání, že auta se zrychlují. Problémy při soutěžích způsobovaly hlavně velké vibrace v prostoru agregátu, které se neobjevily při testech. Jejich řešení bylo konzultováno i s odborníky z Audi," konstatoval Meliška.

Vývoj pokračuje

Do Austrálie už cestují velké kontejnery s technikou, další s materiálem a oběma ostrými vozy poletí z Frankfurtu ve čtvrtek. Momentálně jejich k dispozici šest. Dva budou připraveny na asfaltové Rallye San Remo a Catalunya, další dva na Korsiku a ty, které se vrátí z Austrálie, by měly startovat v závěrečné Britské rallye.

"Samozřejmě průběžně testujeme, počítá se i s testy v Česku. Aktuálně je vyvíjen systém ABS a plně elektronický systém pro převodovky UNIC. V příští sezóně by měl být použit také nový motor. V roce 2004 bychom měli jezdit někde na pomezí stupňů vítězů a občas na nich stát. O rok později už chceme bojovat o titul," připomněl cíle týmu Meliška.

Ve světě rallye se hodně diskutuje o příští sezóně. Zatím není jisté, zda tovární týmy budou muset nasadit třetí vůz s pilotem do třiceti let bez vítězství v soutěži mistrovství světa a jestli bude kalendář tvořit čtrnáct nebo šestnáct soutěží. Zájem je v Mexiku a Japonsku, ale náklady na rallye jsou pro týmy velice vysoké. Všichni se shodují, že sezóna je extrémně dlouhá, není čas na vývoj a promoční akce.

Lídr rallye posledních let tak musí odkládat start nového Peugeotu 307 WRC a zanedbává stárnoucí "dvěstěšestku". Uvažuje se i o zrušení současné formy tréninků a nahrazení formou dopoledních tréninků a odpoledním závoděním. Chystají se i další novinky, jasno by mělo být v průběhu října.

Související články

Fabie v Německu skončily

Nezdarem skončila premiéra vozů Fabia WRC v mistrovství světa - Německé rallye. Tým Škoda Motorsport se musel už v pátek smířit s vyřazením Francouze Auriola,...

Výběr článků

Načítám