Článek
Jelikož od poloviny července konce srpna platí zákaz testování, nasazení vozu do seriálu mistrovství světa se tak znovu výrazně zdrží. "Prošli jsme všemi konstrukčními testy až na zkoušku vlivu bočních nárazů," přiznal Whitmarsh.
"Na straně vozu jsou čtyři stavební prvky. Předpisy požadují, aby každý z nich nepohlcoval více než 35 procent energie z nárazu. Jeden z nich ale absorboval 35,1 procenta," vysvětlil.
Premiéra až na GP Itálie
McLaren poprvé neprošel testy před měsícem. "Je to velice malý rozdíl. Samozřejmě, že jsme zklamaní, ale nemyslím, že nám to přidělá příliš problémů. Buňka pro přežití pilota zůstala naprosto nezasažená," prohlásil Whitmarsh.
Vývojové práce na novém autě nejprve pozdržely nehody testovacího pilota Alexandra Wurze a Kimiho Räikkönena, při nichž doznaly monoposty velké újmy. Nyní se tak jejich premiéra odsune až na 14. září, kdy je na programu Velká cena Itálie v Monze. Tak pozdě ještě nikdy nikdo nový stroj do šampionátu nenasadil.
Ještě v průběhu letošního roku přitom McLaren začne pracovat na vývoji nového modelu MP 4/19 na příští sezónu. Zatím je vedení týmu spokojeno s tím, jak si Räikkönen počíná s loňským monopostem. Fin je v celkovém pořadí druhý za Němcem Michaelem Schumacherem.