Článek
Ford, Renault, Fiat, BMW a Daimler-Chrysler, kteří vedle vyššího finančního podílu požadují i větší vliv na řízení formule jedna, uvažují o založení nové soutěže už od roku 2001.
Vzhledem k tomu, že se jejich představitelé zatím se šéfem formule Berniem Ecclestonem nedokázali dohodnout na podmínkách fungování v rámci stávajícího světového šampionátu, založili společnost GPWC, která by měla řídit novou soutěž nejrychlejších vozů.
Ta může reálně odstartovat po skončení platnosti současné dohody o pořádání světového šampionátu formule 1, která vyprší v roce 2007. "Nejdřív jsem si myslel, že jde jenom o planý poplach, ale asi jsem se zmýlil. Ředitelé všech zainteresovaných automobilek dobře spolupracují a společně se podílejí na přípravách dohody," přiznal Mosley v rozhovoru pro internetové stránky BBC.
Změny v pravidlech pouze minimální
Šéfové deseti stájí formule 1 sice nejsou úplně spokojeni se všemi změnami pravidel, které od letošní sezóny platí v seriálu mistrovství světa, v tomto ročníku už se na nich ale nic měnit nebude. Shodli se na tom na čtvrteční schůzce s předsedou automobilové federace FIA Maxem Mosleym před nedělní Velkou cenou San Marina v Imole.
"Nyní máme souhlas všech soutěžících týmů s pokračováním trendu, který jsme nastoupili na začátku sezony," řekl Mosley na tiskové konferenci. Pokud přece jen k nějakým změnám dojde, budou podle předsedy FIA jen malé.
Uvažuje se o náhradních monopostech
Nově by prý týmy mohly v trénincích používat rezervní monoposty. "Rovněž jsme se dohodli, že pokud se budou po kvalifikaci dělat nějaké úpravy na motoru, musí takový vůz odstartovat do závodu z posledního místa na roštu. Jsou to ale jen drobnosti," řekl Mosley.
Podle nových pravidel, která vstoupila v platnost před touto sezónou, nesmějí mechanici týmů na monopostech mezi sobotní kvalifikací a nedělním závodem dělat žádné úpravy. Novinkou je i samotný formát kvalifikace, každý pilot má na zajetí co nejlepšího času jen jedno kolo v pátek a v sobotu.
Pravidlo zakazující užívat kontrolu trakce, startéru a další automatické vymoženosti, jejichž společným jmenovatelem je elektronika, odložila FIA na příští sezónu.