Článek
Závod se nevydařil loni jasně kralujícímu týmu Ferrari, jehož vozy v předchozích pěti závodech MS vždy obsadily první dvě pozice, naopak kraloval McLaren, jehož monoposty přitom do závodu odstartovaly až z druhé desítky.
Na úvod žádné drama
Úvod závodu žádnou dramatickou situaci nepřinesl, s pole position si hravě poradili Schumacher, dobře se rozjel i jeho stájový kolega Rubens Barrichello z Brazílie.
Oba vozy Ferrari hned od začátku dávaly najevo, že i v letošní sezoně jsou o třídu lepší. Během třech okruhů si vybudovaly na dalšího v pořadí Juana Pabla Montoyu náskok plných dvanáct sekund. Přesto Kolumbijec ve službách Williamsu začal postupně manko vymazávat.
Hned v pátém okruhu ale udělal školáckou jezdeckou chybu Barrichello, poroučel se s vozem mimo trať, narazil do ochranné bariéry a skončil. Montoya vedoucího Schumachera v sedmém kole dojel a o chvíli později se dostal i do vedení, protože úřadující mistr světa zajel poprvé do boxů.
V té době jezdci navštěvovali mechaniky a měnili pneumatiky za suché, neboť trať po dopoledním dešti usychala. Ještě před závodem komisaři nechali kvůli vodě na trati mechaniky upravit auta, třebaže to nová pravidla zakazují.
Chybující Montoya
O chvíli později skončil první závod kariéry pro dva nováčky - Ralph Firman s vozem Jordan i Cristiano da Matta s toyotou lehce havarovali a na trať musel vyjet na dvě kola poprvé v závodu vyjet safety car. Závod poté nedokončili ani další dva novicové. Antonio Pizzonia s vozem stáje Jaguar havaroval chvíli před koncem, Brita Justina Wilsona z Minardi zradila technika v polovině závodu.
Výborně jely mclareny, už v osmnáctém okruhu byly na čelních pozicích. Coulthard přitom startoval jedenáctý a Räikkönen dokonce až patnáctý. V třicátém okruhu už byly 'stříbrné šípy' v čele. Po návštěvě v boxech se vedení ujal Montoya, o druhé místo bojovali Räikkönen a Michael Schumacher. Pětinásobný mistr světa dokonce vyjel při jednom ze soubojů z dráhy, ale bez potíží s vrátil zpět.
Pětinásobný světový šampion Schumacher zajel dvanáct kol před cílem k drobné opravě potřetí do boxů a Montoya opět vedl. O jasný náskok a téměř jisté vítězství se připravil vlastní chybou. V druhé zatáčce okruhu Albert Park dostal hodiny, vyjel z trati a jen s vypětím všech sil se vrátil na dráhu. Předjel ho však jedenatřicetiletý Coulthard a získal po triumfu v sezoně 1997 druhé vítězství ve Velké ceně Austrálie v kariéře.
GP Austrálie | |
1. Coulthard (Brit./McLaren) | 1:34:42,124 |
2. Montoya (Kol./Williams) | -8,675 |
3. Räikkönen (Fin./McLaren) | -9,192 |
4. M. Schumacher (Něm./Ferrari) | -9,482 |
5. Trulli (It./Renault) | - 38,801 |
6. Frentzen (Něm./Sauber) | -43,928 |
7. Alonso (Šp./Renault) | -45,074 |
8. R. Schumacher (Něm./Williams) | -45,745 |
9. Villeneuve (Kan./BAR) | -1:05,536 |
10. Button (Brit./BAR) | - 1:05,974 |
Stav MS | body |
1. Coulthard | 10 |
2. Montoya | 8 |
3. Räikkönen | 6 |
4. M. Schumacher | 5 |
5. Trulli | 4 |
6. Frentzen | 3 |
7. Alonso | 2 |
8. R. Schumacher | 1 |
Pohár konstruktérů | |
1. McLaren Mercedes | 16 |
2. Williams BMW | 9 |
3. Renault | 6 |
4. Ferrari | 5 |
5. Sauber Petronas | 3 |