Článek
"Nový výklad pravidel podle Mezinárodní automobilové federace nás donutil zareagovat," pravil uštěpačně šéf sportovní divize firmy Michelin Pierre Dupasquier. "Přece nevěříte, že bychom tu výzvu nepřijali? Naši lidé pracovali od minulé středy tvrdě na tom, abychom v Monze mohli otestovat zcela nové pneumatiky," prozradil Dupasquier.
O údajně nepovolených rozměrech 'michelinek' informovala Mezinárodní automobilovou federaci stáj Ferrari, která obouvá své vozy pneumatikami konkurenční firmy Bridgestone. Právě v kvalitě pryže by podle expertů mohl spočívat fakt, že Ferrari momentálně zaostává.
Pneumatiky musí být stejné před i po závodě
Přesto je v čele mistrovství světa Němec Michael Schumacher, i když od druhého Kolumbijce Juana Pabla Montoyi s williamsem jej dělí jediný bod. Ferrari nicméně už ztratilo vedení v Poháru konstruktérů, jehož se ujala právě britsko-německá stáj Williams- BMW.
Zástupci francouzského koncernu Michelin se proti nařčení, že dodávají pneumatiky nepovolených rozměrů, rozhodně ohradili. "Až do Velké ceny Maďarska byly naše pneumatiky v pořádku," připomněl Dupasquier. "Jejich parametry se však nemění od roku 2001. Před obutím nejsou přední kola širší než 270 milimetrů. Jenže FIA teď přispěchala s novým výkladem pravidel a stanovila, že musejí mít stejné rozměry před i po závodě," čílil se člen vedení firmy Michelin. "Samozřejmě, že po závodě je širší. Vždyť se během závodu formuje, navíc se na ni balí nečistoty a odpad, který se odděluje z pneumatik ostatních vozů," vysvětlil Dupasquier.