Článek
Na cestě za 67. vítězstvím v kariéře nezastavily Schumachera ani dva odložené starty, ani plameny, které při první zastávce v boxech vyšlehly z jeho monopostu. V průběžném pořadí ztrácí na finského soupeře už jen dva body. Na třetí místo se posunul Barrichello o bod před Fernanda Alonsa, který stejně jako v kvalifikaci udělal ve svém renaultu jezdeckou chybu a závod tentokrát po hodinách nedokončil.
Start šestého závodu se musel dvakrát opakovat. Vždy těsně před rozsvícením zelených startovních světel dal pilot Toyoty Cristiano da Matta pokyn traťovým komisařům, že má technické problémy a ti startovací manévr přerušili.
Schumacherovi v boxech chytlo ferrari
Teprve třetí pokus vyšel a Schumacher při něm nezaváhal, naopak před Räikkönena se dostal Juan Pablo Montoya. Rozjezd závodu pak ještě pozdržel zpomalovací vůz po potížích Jose Verstapena, jehož stroj se zastavil v cílové rovince, a tak se začalo soutěžit prakticky až od čtvrtého kola.
První dramatický moment zažil v depu Barrichello, který se kvůli potížím s tankovacím zařízením zdržel u mechaniků 20 sekund. Ještě hůře vypadal krátce poté Schumacherův pit stop, když začalo hořet palivo při ústí tankovací hadice a vzplál i benzin rozlitý po kapotě vozu. Mechanikům se podařilo plameny uhasit a sprše neušel ani pilot. Schumachera stála ztráta rovněž cenné sekundy a pád na třetí místo.
"Mechanici si nejspíš mysleli, že by mi mohla být zima, tak mi trochu přitopili," obrátil v žert nebezpečně vyhlížející příhodu z boxů. "Ale i tak to byl hezký víkend - pole posititon a vítězství. Zpočátku to vypadalo, že bychom tu mohli snadno vyhrát. S těmi pit stopy se to ale trochu zkomplikovalo. Vlastně jsem strašně rád, že jsem po tom mohl vůbec pokračovat a nakonec i vyhrát," dodal.
Montoya nedojel
Pětinásobný šampion se pak brzy propracoval zpět před Räikkönena. Právě v té době se zakouřilo z motoru Montoyova williamsu a Kolumbijec musel odstoupit, takže německý pilot měl znovu volnou cestu za vítězstvím.
Pro druhou obsluhu v boxech si Schumacher zajel dřív, než tým původně plánoval. Zdržel se tam znovu déle než obvykle, ale jen proto, že načerpal dostatek paliva na zbytek závodu. Na trať se vrátil na třetím místě za Barrichellem a Räikkönenem, kteří ale museli ještě jednou k výměně pneumatik. Po návratu oba svedli tuhý boj o stříbro, Barrichello opakovaně nadějně zaútočil, ale Fin jeho manévry ustál a uhájil vedení v šampionátu.
"Být druhý je dobré, vyhrát je ale lepší. Jsem proto trochu zklamaný," konstatoval chladný Seveřan. Sportovní šéf jeho týmu Norbert Haug jej nicméně pochválil. "Kimi bojoval jako lev," řekl.
Výsledky Velké ceny Rakouska: |
1. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 1:24:04,888 hod. (prům. rychlost 213,003 km/hod.) 2. Räikkönen (Fin./McLaren) -3,362 3. Barrichello (Braz./Ferrari) -3,951 4. Button (Brit./BAR) - 42,243, 5. Coulthard (Brit./McLaren) -59,740, 6. R. Schumacher (Něm./Williams), 7. Webber (Austr./Jaguar), 8. Trulli (It./Renault), 9. Pizzonia (Braz./Jaguar), 10. Da Matta (Braz./Toyota) všichni -1 kolo. |
Průběžné pořadí: |
1. Räikkönen (Fin./McLaren) 40 b., 2. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 38, 3. Barrichello (Braz./Ferrari) 26, 4. Alonso (Šp./Renault) 25, 5. Coulthard (Brit./McLaren) 23, 6. R. Schumacher (Něm./Williams) 20, 7. Montoya (Kol./Williams) 15, 8. Fisichella (It./Jordan) 10, 9. Trulli (It./Renault) 10, 10. Button (Brit./BAR) 8. |
Pohár konstruktérů: |
1. Ferrari 64, 2. McLaren 63, 3. Renault 35, 4. Williams 35, 5. Jordan 11, 6. BAR 11, 7. Sauber 8, 8. Jaguar 4, 9. Toyota 3, 10. Minardi 0. |