Článek
Kresta měl přitom v sobotu velký den. Až do té doby bylo jeho maximem páté místo na jedné z rychlostních zkoušek v Monte Carlu 2002 se Škodou Octavia.
Nejprve v osmé rychlostní zkoušce v Německu, první sobotní, dojel čtvrtý. To nejlepší mělo teprve přijít. Na jedenácté erzetě byl druhý, když zaostal jen za excelentním Märtinem s Focusem. Na patnácté erzetě dojel čtvrtý, šestnáctý měřený úsek pak vyhrál. Vstoupil do dějin, to se žádnému českému jezdci dosud nepodařilo.
Radost vystřídalo zklamání
Radost po včerejším úspěchu krátce před polednem vystřídalo zklamání. Dvě stě metrů před startem jedenadvacátého měřeného úseku Německé rallye musel Kresta vůz odstavit. S poškozeným závěsem levého předního kola nemohl dál pokračovat.
"Je to obrovské zklamání pro celý tým," hlesl bývalý český šampión. "Mrzí mě, že jsem soutěž nedokončil, ale časy, kterých jsem dosahoval v průběhu sobotní etapy na jednotlivých erzetách jsou dostatečným balzámem na naše odstoupení."
Rozhodly pneumatiky
Vítězem soutěže se stal Francouz Sébastien Loeb, který jen o 3,6 sekundy porazil úřadujícího mistra světa Grönholma s Peugeotem. "Bylo to velmi těžké, protože trať byla na mnoha místech hodně kluzká. Navíc se některé rychlostní zkoušky jely za velmi hustého deště, což situaci značně komplikovalo. Rozhodující tak byla volba pneumatik," ohlédl se za soutěží devětadvacetiletý Loeb, který potřetí v kariéře stanul na nejvyšším stupínku. Letos kraloval už v úvodní soutěži v Monte Carlu.
"Je to fantastický pocit. Moc jsem tady v Trieru chtěl zopakovat loňský výsledek. Nic jsem si tolik nepřál. Byl jsem silný, to rozhodlo. Soutěž vyšla i celému týmu. Deset bodů za tohle vítězství mě nechává ve hře o titul," jásal Loeb, který vyhrál dvě rychlostní zkoušky.
Suverénem byl v tomto směru Estonec Markko Märtin s Focusem, jenž vyhrál deset měřených úseku z celkových dvaadvaceti. V pátek ho však srazila penalizace za dlouhou opravu převodovky. V neděli, když se vyšplhal na třetí místo, mu nefungoval středový diferenciál, znovu se zdržel v servisu a dostal další penalizaci.
Z Čechů dojel jen Kopecký
Z kvarteta českých posádek se cíle dočkal pouze Jan Kopecký se Škodou Octavia WRC. Dvacáté místo pilota Škoda Matador týmu je dostatečným balzámem na předchozí nedokončené soutěže v českém, slovenském a rakouském šampionátu.
Dvojice Kresta-Tománek s Peugeotem 206 odstoupila po dvacáté rychlostní zkoušce, poškozená hadice přívodu vzduchu k motoru vystavilo o dva úseky dříve stop Jandíkovi s Chrásteckým s vozem Mitsubishi Lancer ve skupině N. Posádku Šelmát-Švíková s Peugeotem 306 vyřadila už v pátek po pěti erzetách technická závada.
Konečné pořadí Němcké rallye v Trieru: |
1. Loeb, Elena (Fr., CitroŹen Xsara) 3:46:50,4 hod.2. Grönholm, Rautiainen (Fin.) 3,6 s.3. Burns, Reid (Ang., oba Peugeot 206) 19,7, 4. C. McRae, Ringer (Skot., CitroŹen Xsara) 31,4, 5. Märtin, Park (Est. Anl., Ford Focus) 57,9, 6. Sainz, Marti (Šp., CitroŹen Xsara) 1:38,6 min., 7. Duval, Prevot (Bel., Ford Focus) 1:48,1, 8. Solberg, Mills (Nor., Ang., Subaru Impreza) 2:30,2, ... 20. Kopecký, Schovánek (ČR, Škoda Octavia) 23:54,4 |
Průběžné pořadí MS: 1. Burns, Reid 43 bodů, 2. Sainz, Martin 39, 3. Grönholm, Rautiainen 38, 4. Loeb, Elena 33, 5. Solberg, Mills 30, 6. McRae, Ringer 28, 7. Märtin, Park 27, 8. Rovanperä, Pietilainen (Fin., Peugeot 206) 16, ...11. Gardemeister, Lukander (Fin.) 9, 13. Auriol, Giraudet (Fr., oba Škoda Fabia) 4. |
Pohár konstruktérů: 1. Peugeot 95, 2. CitroŹen 88, 3. Ford 50, 4. Subaru 49, 5. Škoda 20, 6. Hyundai 7. |