Článek
V roce 1973 vyjely monoposty poprvé na trať okruhu Interlagos, který u Sao Paula stál již dlouho před narozením slavného pilota. Fittipaldi k radosti domácích fanoušků v prvních dvou letech triumfoval.
Motory formulí v třicetileté historii brazilské Velké ceny ovšem nebouřily pouze v Interlagosu. V roce 1978 a v letech 1981 - 89 se jezdci utkávali na okruhu Jacarepagua u Ria de Janeira, který hostí například i Velkou cenu motocyklistů - silničářů.
Interlagos je proslulý svým hrbolatým povrchem a vyžaduje proto maximální soustředění jezdců. Ostré zatáčky činily (a stále činí) časté problémy příliš rychlým jezdcům, během let byla například hned první zatáčka, do které jezdci najíždějí, zaměněna za zpomalovací šikanu, protože zde vlivem velké rychlosti docházelo k haváriím.
CHARAKTERISTIKA TRATI A ZÁVODU | ||
Délka okruhu: | 4.309 m | |
Počet kol: | 71 | |
Celková délka závodu: | 305.909 km | |
Nejrychlejší kolo - trénink: | 2002 - Montoya (Williams) | 1:13,114 min |
Nejrychlejší kolo - závod: | 2000 - M. Schumacher (Ferrari) | 1:14,755 min |
GP Brazílie byla tradičně spjata s argentinskou Velkou cenou a konala se buď před a nebo po ní. Po zrušení GP Argentiny se usadila na druhém místě kalendáře formule 1, od roku 2001 se mezi klání v Austrálii a Brazílii vklínil malajsijský Sepang.
V Interlagosu se poprvé do kokpitu vozu stáje Williams posadil Ayrton Senna a dvakrát tady zvítězil s mclarenem. Michael Schumacher vyhrál v Brazílii první závod sezóny, v níž si dojel pro svůj premiérový titul mistra světa.
Montoya zaskočil Schumachera
V roce 2001 byli diváci svědky napínavého boje mezi Michaelem Schumacherem na ferrari a tehdejším nováčkem seriálu, Juanem-Pablem Montoyou. Kolumbijec tehdy odvážně při opakovaném startu předjel Schumachera a ujal se vedení ve svém teprve třetím závodu F1 v kariéře.
Vedoucí pozici si spolehlivě hlídal a zřejmě by slavil vítězství, kdyby se nestřetl s Nizozemcem Verstappenem, jehož předjížděl o kolo. Z vítězství se nakonec radoval David Coulthard s mclarenem, který byl rok před tím diskvalifikován z druhého místa kvůli použití zakázaných technických prostředků.
V loňském roce si dojel pro druhé vítězství sezóny Michael Schumacher, který poté nepoznal přemožitele ještě devětkrát ze sedmnáctidílného seriálu.
VÝSLEDKY 2002 - podium | ||
1. M. Schumacher | Něm. | Ferrari |
2. R. Schumacher | Něm. | Williams |
3. D. Coulthard | V. Brit. | McLaren |
VÍTĚZOVÉ GP BRAZÍLIE | |||
1995 | M. Schumacher | Něm. | Benneton |
1996 | D. Hill | V. Brit. | Williams |
1997 | J. Villeneuve | Kan. | Williams |
1998 | M. Häkkinen | Fin. | McLaren |
1999 | M. Häkkinen | Fin. | McLaren |
2000 | M. Schumacher | Něm. | Ferrari |
2001 | D. Coulthard | V. Brit. | McLaren |