Článek
Jaroslav Janiš zůstal jen těsně pod stupni vítězů. Na čtvrté místo jej vynesla kolize Italů Vitantonia Liuzziho s Enrikem Toccacelem a později odstoupení Brazilce Ricarda Sperafika. "Mrzí mě, že jsem nedosáhl na stupně vítězů, ale i tak jsem spokojený," uvedl v tiskové zprávě Janiš. "K postupu vpřed mi pomohly i problémy soupeřů, ale to je součástí hry," napsal dále český jezdec, který se potýkal s nachlazením. "Největší krizi jsem měl asi v polovině závodu, pak se to zlepšilo," prohlásil.
Janišovi se nepovedl start a propadl se na desáté místo. "Giammaria se bohužel kolem mě protáhnul v první zatáčce a pak už jsem ho nedokázal předjet, ačkoliv jsem byl rychlejší. Musel bych zkusit riskantní předjetí, a nemělo smysl dávat všanc body," vrátil se k situaci po startu.
Čelo závodu opanoval Wirdheim a zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým. Třicet kol před cílem už vedl o téměř 20 sekund a dál svůj náskok zvyšoval. Liuzzi s Toccacelem tvrdě bojovali o třetí místo a jejich souboj vyvrcholil srážkou v 36. kole. Oba vozy narazily do svodidel a závod pro jejich piloty skončil. Na trati se objevil zaváděcí vůz a Wirdheim přišel o svůj náskok, čehož hned využil Sperafico, který se navzdory žlutým vlajkám, které zakazují předjíždění, dostal před něj.
V následujícím kole ale skončil i Brazilec a na prvním místě se znovu usadil Wirdheim. O vítězství přišel vinou myšlenkového zkratu až pár metrů před cílem. Přesto vede průběžné pořadí šampionátu s výrazným dvacetibodovým náskokem před Italem Giorgiem Pantanem a Sperafikem.
Výsledky: |
1. Kiesa (Dán./Den Bla Avis) 1:09:21,483, 2. Wirdheim (Švéd./Arden International) -0,895, 3. Gianmaria (It./Durango) - 3,353, 4. Janiš (ČR/Superfund-ISR-Charouz) -3,845, 5. Baumgartner (Maď./Coloni) -4,550, 6. Bell (USA/Arden International) -5,354, 7. Schroeder (FRA/Superfund-ISR-Charouz) -15,858, 8. Van Hooydonk (Belg./Astromega) -16,835. |
Průběžné pořadí: |
1. Wirdheim 36 bodů, 2. Pantano (It.) a Sperafico (Braz.) oba 16, 4. Toccacelo (It.) 14, 5. Kiesa 13, 6. Liuzzi (It.) a Janiš oba 10 |