Hlavní obsah

Huleš dostane motocykl až v Japonsku

Novinky, Martin Kézr
PRAHA

Až v Japonsku se sveze s novou verzí yamahy Jaroslav Huleš, který jediný pořádný test během zimní pauzy absolvoval minulý týden v Brně, kde však jezdil s loňským modelem motocyklu. Před svou sedmou sezónou v mistrovství světa silničních motocyklů tak 28letý jezdec pořádně netuší, jak na tom je.

Foto: Pavel Jaňurek

Ilustrační fotografie

Článek

"Tak málo jako letos jsem toho ještě nikdy nenajezdil. Tým nejel na testy do Španělska a Portugalska, tak mi nezbylo než se doma zaměřit na kondiční přípravu. V Brně jsem pak při každém škubnutí motocyklu jsem raději ubíral plyn, abych neupadl. Až posledních šest okruhů z celkových padesáti jsem si troufnul jel naplno," popsal přípravu Huleš.

Kompletní program MS absolvuje v německém týmu Yamaha Kurz, kde pohostinsky jel už konec minulého šampionátu a ještě se stihl vydrápat na 24. místo. Stáj, jejíž barvy hájí také Japonec Macudo, by ráda Huleše viděla co nejčastěji v první desítce.

Hlavně nepadat

Český jezdec ale připustil, že při premiérovém startu v letošním MS si bude ještě zvykat na stroj. "Dva tréninkové dny v Suzuce by však měly stačit na to, abych se nějak srovnal, i když trať má dvě nové zatáčky. Nechci zažívat stejně smolný rok jako loni, takže hlavně nepadat."

Na loňskou GP Japonska hned tak nezapomene, vždyť se tam poprvé v životě dostal do čela závodu. "Chtěl jsem šanci využít na mokré trati ještě zrychlil. Bohužel to nevyšlo. Nejprve jsem dostal smyk, ten mne psychicky rozhodil, a krátce na to jsem spadl. Už jsem si zjišťoval, jaké má být počasí a podle předpovědi nás v Suzuce znovu čeká zřejmě zima a déšť.

Smrž po maturitě plánuje body

Devatenáctiletý Jakub Smrž před týdnem stihl odmaturovat na českobudějovickém gymnáziu, aby vzápětí mohl odletět do Japonska a nyní myslí už jen na závody. "Hlavně, abych nepadal a dojížděl mezi bodovanou patnáctkou," prozrazuje přání pro celou sezónu.

S přípravou byl spokojený. "I když jsem musel stíhat školu, dařilo se mi i hodně jezdit a oficiální testy ve Španělsku i Portugalsku jsem docela zvládnul. Na obou tratích jsme patřil mezi ty rychlejší jezdce." Ve škole skládal zkoušku z českého, německého, anglického jazyka a informatiky.

"Největší obavy jsem měl z češtiny, ale dopadlo to solidně, průměr známek 2,5 beru," hodnotil své studijní výsledky účastník 32 závodů mistrovství světa, který se nyní premiérově dlouhodobě připravoval s motocyklem kubatury 250 ccm.

Nejslabší kategorii opustil už loni na podzim kvůli své vyšší postavě a ještě stihl pět závodů MS s dvěstěpadesátkou . Přes zimu nezměnil značku stroje ani tým. "Pro mě je silnější třída vysvobozením. Znovu ale jedu s hondou a v barvách Elit Grand Prix," prozradil a loňský rok už hodil za hlavu.

Stoprocentně připraven na sezónu

"Pronásledovala mě zranění. Vše uzavřela trojnásobná zlomenina klíční kosti při pádu ve Valencii. Teď jsem již stoprocentně v pořádku, po psychické i fyzické stránce," ujistil český závodník, podle nějž jsou technika i tým připraveny a teď bude záležet na štěstí, aby se dostavily i výsledky

"První dva závody začnu opatrně, ale pak chci dojíždět pravidelně do patnáctého místa. Předsezónní testy dopadly nadějně, zvykal jsem si na novou motorku, teď už jen aby se na mě nelepila smůla.Zatím mi osud přeje, při testech jsem ani jednou nelehnul. Upadnout na dvěstěpadesátce, to bolí víc než na slabší motorce," připomněl Smrž, jehož mladší bratr Matěj bude nově závodit v evropském mistrovství čtyřtaktní třídy stocksport.

Výběr článků

Načítám