Hlavní obsah

Gibernau zdolal Rossiho o šest setin

Novinky, Martin Kézr-tv
SACHSENRING

Rozdíl pouhých šesti setin vteřiny rozhodl o vítězství Španěla Gibernaua ve třídě Moto GP při Velké ceně Německa silničních motocyklů. Celý závod s ním sváděl urputný boj úřadující šampión Rossi, jenž sice dvě zatáčky před cílem šel do vedení, ale ve finiši těsně prohrál.

Foto: Dana Ehlová

Po několika málo kilometrech cyklotrasy můžete navštívit Teplické skály

Článek

Pole position patřila dalšímu Italu Biaggimu, ale ten fatálně pokazil start a po prvním kole figuroval až na desáté příčce s velkou ztrátou na vedoucí tandem Rossi, Gibernau. Vítěz předchozího závodu v Británii se ale pustil do velké stíhací jízdy, místy velmi riskantně předjížděl a v polovině závodu už figuroval na třetí pozici. Vzápětí ale upadl a s rozbitou motorkou nemohl pokračovat. Havárie vyřadila ze souboje o body i Brazilce Barrose.

Deset kol před cílem se před sto tisíci diváky odhodlal k útoku na první příčku Gibernau a v nájezdu do zatáčky předstihl Rossiho. Ital potom v závětří trpělivě čekal na možnost odvety, několikrát jen tak zkusmo zaútočil, až se mu 600 metrů před cílem povedlo vnitřkem soupeře podjet.

Poslední slovo ale patřilo Španělovi, který v cílové rovince na absolutní rychlost uspěl. "Musel jsem posbírat veškerou odvahu, abych zaútočil. Proti nesmírně rychlému Rossimu jsem musel jet až za hranici možností," přiznal Sete Gibernau, který nadšeně slavil svůj čtvrtý triumf v sezóně.

"Udělal jsem chybu a do finiše nezvolil dobrou stopu," kál se 24letý Valentino Rossi, pro nějž může být slabou útěchou, že na stupních vítězů se ocitl popatnácté v řadě. Prvenství se ale nedočkal už ve čtvrtém podniku mistrovství v řadě, což se mu naposledy stalo před 3,5 lety. Za dvojicí velkých rivalů, které mezi sebou v celkovém pořadí dělí 29 bodů, dojeli oba jezdci s Ducati, přičemž tentokrát Bayliss předčil Capirossiho. Životním úspěchem je pak páté místo pro amerického nováčka Haydena.

Smrž získal tři body, Pešek těsně šestnáctý

Na pravidelný bodový zisk si už zvyká český jezdec Jakub Smrž ve třídě do 250 ccm. Stál sice až v páté řadě roštu, ale trpělivě se probíjel dopředu a nakonec dojel třináctý, za což byl odměněn třemi body. "Měl jsem dobrý start, i nájezd do první zatáčky byl super. Bohužel před mnou upadl domácí Gemmel, musel jsem hodně brzdit a ztratil jsem," hodnotil 20letý Smrž úvod závodu.

Nakonec se dostal až do skupinky tří jezdců bojujících o 11. místo. "Nedali mi místo na předjetí. Trochu mě překvapila i motorka, protože zadní kolo šlo v rychlých zatáčkách do smyku. Musel jsem si na to zvyknout a přizpůsobit se," tvrdil Smrž. Jeho krajan Lukáš Pešek si při teprve druhé účasti v závodě mistrovství světa této třídy počínal nebojácně, ale zůstal necelou vteřinu za elitní patnáctkou. "Mrzí mne jediná věc, že těsně přede mnou skončil na divokou kartu startující domácí Neukirchner, kterého při závodech ME dokáži porazit," přiznal se 17letý závodník, jenž v týmu Kurz Yamaha nahradil krajana Huleše.

Premiérového prvenství kariéry se dočkal Ital Rolfo, jenž se zasloužil i o první triumf značky Honda v letošním roce. Lídr šampionátu Poggiali měl drobnou nehodu, takže dojel až osmý, čímž se výrazně ztenčil jeho náskok v průběžném pořadí na Španěla F. Nieta, který na Sachsenringu vybojoval stříbrný stupínek odvážným útokem na De Punieta v posledním kole. Šest kol před cílem vyřadila těžká nehoda ze hry o pódium dalšího Francouze Guintoliho, vítěz kvalifikace Porto skončil až čtvrtý

Naopak v kategorii stopětadvacítek vytěžil z pole position Ital Perugini a slavil letošní druhé vítězství v seriálu MS, když lídr Pedrosa za ním zaostal jen 0,7 s a přesto se vůbec nedostal na stupně vítězů, takže v celkové klasifikaci už vede jen o 20 bodů. Zpočátku vodil celé startovní pole další Španěl Barbera, ale po 10vteřinové penalizaci za předčasný start dojel až čtrnáctý.

Výsledky GP Německa:
Do 125 ccm (27 kol): 1. Perugini (It.), 2. Stoner (Austr.), 3. de Angelis (San Marino, všichni Aprilia), 4. Pedrosa (Šp., Honda), 5. P. Nieto (Šp.), 6. Talmacsi (Maď., oba Aprilia), 7. Dovizioso (It., Honda), 8. Cecchinello (It., Aprilia)stav MS po 9 závodech: 1. Pedrosa 137, 2. Perugini 117, 3. Cecchinello 105, 4. Dovizioso 102, 5. Jenkner (Něm., Aprilia) 98, 6. de Angelis 92, 7. P. Nieto 88, 8. Barbera (Šp., Aprilia) 67.
Do 250 ccm (28 kol): 1. Rolfo (It., Honda), 2. F. Nieto (Šp.), 3. De Puniet (Fr., oba Aprilia), 4. Porto (Arg., Honda), 5. Battaini (It., Aprilia), 6. West (Austr.), 7. Elias (Šp.), 8. Poggiali (San Marino, všichni Aprilia). ...13. Smrž (ČR, Honda), 16. Pešek (ČR, Yamaha)stav MS: 1. Poggiali 129, 2. F. Nieto 126, 3. Rolfo 122, 4. Elias 106, 5. De Puniet 105, 6. West 104, 7. Porto 87, 8. Battaini 83,...21. Smrž 12.
MotoGP (30 kol): 1. Gibernau (Šp.), 2. Rossi (It., oba Honda), 3. Bayliss (Austr.), 4. Capirossi (It., oba Ducati), 5. Hayden (USA), 6. Ukawa (Jap., oba Honda), 7. Nakano (Jap.), 8. Checa (Šp., oba Yamaha)stav MS: 1. Rossi 187, 2. Gibernau 158, 3. Biaggi (It., Honda) 130, 4. Capirossi 97, 5. Bayliss 80, 6. Ukawa 66, 7. Checa 65, 8. Nakano 63.
Seriál mistrovství světa pokračuje desátým dílem 17. srpna, kdy se na Masarykově okruhu v Brně jede Velká cena České republiky.
Související témata:

Výběr článků

Načítám