Hlavní obsah

Gardemeister: Věřím, že se dočkám mistrovského titulu

Novinky, Karel Felt
LIMASSOL

V osmadvaceti letech patří Fin Toni Gardemeister k dravému mládí světových rallye. Za volantem soutěžního vozu debutoval v roce 1993 s Opelem Ascona. O tři roky později už startoval v mistrovství světa na Finské rallye a za další rok se stal šampiónem země v kategorii F2.

Foto: Petr Lerch & Stanislav Chvátal

Sillage

Článek

To už v automobilovém závodění něco znamená, protože ve Finsku se rodí vynikající soutěžní jezdci jako houby po dešti...

Sen o vítězství

"Nevím, čím to je, že z Finska pochází tolik skvělých soutěžních jezdců. Asi na to má vliv životní styl a nutnost naučit se jezdit po kluzkých cestách. Ve Finsku je automobilový sport velice populární. Pro mne nebylo nijak těžké volit mezi rallye nebo formulí 1, k té jsem měl prostě daleko," vyprávěl rodák z Kuovaly během Kyperské rallye a zdůraznil, že rychlá auta miluje.

V roce 1998 se stal členem továrního týmu Seat a s cordobou si v další sezóně dojel pro třetí místo na Novém Zélandu, což je jeho dosavadní největší úspěch. "Každý jezdec sní o vítězství v rallye a titulu mistra světa. Věřím, že se dočkám obojího. Mám obrovskou motivaci. Za moc úspěšného se nepovažuji, ale věřím, že můj čas přijde. Znamená to být v pravou chvíli na pravém místě a ve správném autě," říkal s úsměvem mladík, který snad nikdy neztrácí dobrou náladu.

Usměvavý kliďas

"To asi souvisí s mojí povahou. Nevyhledávám zbytečně problémy, řeším je v klidu. V autě i v životě. Snažím se zůstávat nad věcí," prozradil svoji životní filozofii. K jeho přednostem však patří houževnatost, s jakou jde za vytčeným cílem. "Vždycky jedu na maximum, protože od toho jsem za volantem. Nenechám se však vyvést z míry ani neúspěchem, ani potížemi. Snažím se vždycky udržet maximální koncentraci až do cíle," dodal.

Loni se stal členem továrního týmu Škoda Motorsport a letos se podílí také na vývoji nové Fabie WRC. "Už se na ni strašně moc těším a jsem rád, že ji představím i ve Finsku. Je to něco úžasného, když se mohu podílet na vývoji nového auta. Test od testu sledovat, jak se lepší, sžívat se s ním. Od začátku to bylo skvělé, ale teď už jsem přímo přesvědčený, že tohle auto bude vyhrávat a třeba si s ním splním i svoje sny. Vyhrát první soutěž a získat titul mistra světa," říkal s vírou v hlase.

Vůbec mu prý nevadí ani přesedání z octavie do fabie. "Jsou to dvě různá auta, ale není problém to zvládnout. Na Kypru vlastně tohle přesedání skončilo. Bohužel o den dřív, než jsem si přál. Teď už bude v mých myšlenkách existovat jen fabia. Octavia však byla také výborný vůz a zažil jsem s ní mnoho hezkých okamžiků," konstatoval.

Naděje škodovky

Ve škodováckém týmu se prý cítí skvěle. "Je jako rodina. Můj spolujezdec Paavo Lukander je vlastně jako starší bratr, Didier Auriol zase velký učitel. Všechno se tu řeší s obrovským nasazením, jeden pomáhá druhému. To se hned tak nevidí. Nejsme velký tým, ale o to větší je nasazení všech jeho členů," pochválil svoje nejbližší spolupracovníky.

V soukromí je velice tichý. Rád se toulá přírodou se svými oblíbenými psy. Odpočine si i u televize, především sledováním sportovních přenosů. "Jsem spokojený člověk, který se snaží vychutnávat si život a nekomplikovat si ho zbytečnými starostmi," usmál se opět Toni Gardemeister, jezdec, od něhož škodovácký tým hodně očekává.

Související články

Kypr si podmanil Nor Solberg se subaru

Tým Subaru se na Kypru zásluhou Pettera Solberga radoval z prvního letošního triumfu v seriálu mistrovství světa automobilových soutěží. Norský pilot zajel...

Výběr článků

Načítám