Hlavní obsah

Gardemeister: Chytil jsem za obrubník, dál to nešlo

Novinky, Radek Malina (Trier)
TRIER

Premiéra vozů Fabia WRC v mistrovství světa na Německé rallye neskončila podle přání týmu Škoda Motorsport. Hlavním cílem bylo dojet, to se však ani jedné ze dvou fabií nepodařilo. I přes tento neúspěch je pilot Toni Gardemeister, jemuž nevydržela hnací hřídel pravého zadního kola, naplněn optimistem a již nyní se těší na Finskou rallye.

Foto: Lucie Lihmová

Na dětském hřišti

Článek

Jak jste spokojený s premiérovým vystoupením s Fabií WRC?

Několikrát jsme viděli, že auto umí být velmi rychlé. Svědčí o tom umístění v první desítce na třetí a desáté rychlostní zkoušce. Ovladatelnost vozu je prostě skvělá. Hodně jsme se naučili a získali jsme spoustu informací, které jsme potřebovali. Nyní se zaměříme na prvky, které je potřeba vylepšit.

Co se vám stalo osudné na trati?

Zachytil jsem o obrubník a poškodil hnací hřídel u pravého zadního kola. Přepnul jsem jen na pohon přední nápravy, chtěl jsem dojet do servisu, který následoval. Jenže kolo se později zablokovalo, nemohl jsem pokračovat a musel auto odstavit.

Do té doby vše fungovalo bez problémů?

Na první dvě sobotní erzety jsme zvolili špatnou směs pneumatik, byly příliš tvrdé. Jinak jsme jeli velmi slušně. Auto mi dělalo radost. V sobotu jsem zpočátku nejel naplno, ale třeba na zkoušce bývalého tankodromu jsme se na mnoha mezičasech blížili špičkovým týmům.

Splnilo vystoupení v Německu vaše očekávání?

Samozřejmě jsme chtěli dojet do cíle. Ale nejdůležitější bylo najet maximum kilometrů, abychom získali maximum informací, protože ostrou soutěž nenahradí žádný test. Teď už se více naučíme při srovnání s ostatními. Skutečně nemělo smysl čekat s nasazením Fabie, když se ukázalo, že je rychlejší než Octavie.

Příští soutěž se jede ve Finsku, odkud pocházíte. Je to pro vás velká výzva?

Jsem opravu šťastný. Předpokládal jsem, že nové auto nebude do soutěže připraveno tak brzy. Mým osobním cílem je bodovaná pozice, což je naprosto reálné. Každopádně si na trati pořádně skočím.

Související články

Rallye stále vládnou Peugeot a Citroën

Francouzské automobily Peugeot 206 a Citroën Xsara suverénně vládnou světovým rallye. Po sedmi podnicích, tedy polovině seriálu MS, si to rozdávají o Pohár...

Výběr článků

Načítám