Hlavní obsah

Engeho nejistota netrápí, je v klidu

Novinky, Radek Malina
PRAHA

Ještě v minulém roce byl automobilový jezdec Tomáš Enge velmi blízko angažmá v seriálu formule 1. Ve formuli 3000, vstupní bráně do světa nejrychlejších vozů světa, útočil na titul. Nakonec prvenství vybojoval, ale marihuanový prohřešek při závodě v Maďarsku a následné odebrání titulu českému pilotovi zhatilo veškeré naděje.

Foto: Radim Vašica

Vinařská 50 z loňského ročníku

Článek

Sen o F1 pak zahalila mlha. V nadcházející sezóně tak rodák z Liberce může na měření s bratry Schumacherovými, Montoyou, Räikkönenem a dalšími esy zapomenout. Jistý start má jen v desetidílném seriálu Grand Tourismo (GT) a čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Zbytek aktivit je nejistý.

"Program ještě není kompletní, ale nervózní nejsem. Horší to bylo během zimy. Tehdy nebylo definitivně potvrzené vůbec nic, taková situace byla nepříjemná," vykládá Enge, který jako první Čech v historii absolvoval závod F1 v seriálu MS za tým Prost.

V úvodním závodu seriálu GT se stájí Menx, kde je jeho kolegou Robert Pergl, vybojoval šesté místo. "Věřím, že po dalších testech a závodech bude situace vypadat trochu jinak. Ale s výsledkem můžeme být spokojeni. Kromě zisku bodů je důležité i dokončení závodu, protože jsme získali hodně zkušeností," vykládal Enge.

Pilot, který si plánoval budoucnost ve formuli 1, se nehodlá spokojit s podobnými výsledky: "Samozřejmě chceme uspět co nejlépe. Toužíme po stupních vítězů." Už si může dovolit hodnotit vůz Ferrari 360 Modena. "Ve srovnání s formulí je auto o polovinu těžší. Chová se podobně jako větší motokára. Je to poloautomat, řazení trvá delší dobu," hledá rozdíly.

Slibné námluvy

Pořád však myslí výš. "Nejraději bych jezdil formuli jedna," přiznává. I proto nezměnil návyky a v zimní přípravě dřel, jako by ho čekala nejtěžší sezóna v životě. "Třeba budu první, kdo se z Grand Turisma dostane do formule," usmívá se Enge. Nevzdává se velkého snu. Je mu však jasné, že větší naděje by měl za oceánem.

Už absolvoval jeden závod seriálu American le Mans, o dalším působení se jedná. "Ve hře je i Indy Racing League (IRL). Koncem dubna jedu na testy, které by měly dát odpověď, jestli jsem schopný jezdit mezi zdmi pořád dokola," vysvětluje šestadvacetiletý pilot. Mohl by startovat rovněž ve dvou závodech australského mistrovství cestovních vozů. "Je to v jednání," podotýká Enge.

Zatímco v minulosti se jezdci jako Villeneuve či Montoya dostali do formule z amerického formulového šampionátu CART, český pilot favorizuje IRL. "Tenhle seriál je totiž za oceánem momentálně mnohem populárnější. Všichni nejlepší se přesunuli z CART, kde zůstaly jenom dva nebo tři dobré týmy. Ale moje angažmá není definitivní, je to pouze v jednání," připomíná opět Enge.

Minimálně měsíc tak ještě bude žít v nejistotě. Troje námluvy jsou velmi slibné, ale definitivu představuje jen podepsaný kontrakt. "Musíme počkat do poloviny sezóny, všechno bude závislé na mých výkonech."

Související témata:

Výběr článků

Načítám