Hlavní obsah

Boje mezi hokejovým svazem a Teleaxisem směřují k soudu

PRAHA

Spolupráce mezi Českým svazem ledního hokeje a jeho marketingovým partnerem firmou Teleaxis se po deseti letech chýlí ke konci, názorový rozkol dokonce může skončit až u soudu.

Foto: Techmania Science Center

Expozice plzeňského science centra Techmania obohatil nový exponát: interaktivní Solar Surfer.

Článek

Svaz nemíní prodloužit stávající smlouvu, platnou do 31. prosince letošního roku, a o svých právech chce nadále rozhodovat sám prostřednictvím dceřiné společnosti ProHockey. Teleaxis zase obviňuje druhou stranu z opakovaného porušování kontraktu. "Domníváme se, že sami si budeme hospodařit lépe," prohlásil v rozhovoru pro ČTK předseda svazu Karel Gut.

Společnost ProHockey funguje již od roku 1996 a od nového roku by měla převzít zodpovědnost za prodej reklamních a marketingových práv hokejového svazu. Teleaxis zajišťuje ročně svazu přibližně 55 milionů korun a k tomu organizuje turnaj o Pohár České pojišťovny, součást série Euro Hockey Tour, jehož rozpočet se pohybuje kolem 15 milionů.

Dluží Teleaxis svazu peníze?

Hokejové generalitě se však nelíbí, že Teleaxis nezaplatil poslední pravidelnou čtvrtletní splátku v plné výši a dluží pět milionů korun. Proto mu současný kontrakt vypověděla. Ředitel společnosti Miloš Broukal však oponuje, že Teleaxis pouze uplatnil sankci za porušení smlouvy.

"Svaz dlouhodobě nezajišťuje prezentaci našich partnerů při vyhlášení ankety Zlatá hokejka, navíc nebyl sehrán odpovídající počet domácích reprezentačních zápasů," vysvětlil Broukal, proč došlo ke krácení finančního plnění smlouvy zhruba o osm procent. "Dříve jsme je na to jen upozorňovali, ale nyní jsme již sáhli k sankcím," dodal.

Teleaxis vlastní práva na MS 2004 

Obě strany se již třikrát setkaly za jednacím stolem, avšak bez výsledku. Na scénu tak pravděpodobně přijdou právníci, protože Teleaxis trvá na tom, že ve smlouvě je zakotveno tříleté opční právo až do roku 2006, které hodlá uplatnit. Marketingová společnost navíc vlastní práva na spolupořadatelství hokejového mistrovství světa v příštím roce v Praze a v Ostravě.

Nad námitkami z hokejových kruhů, že Teleaxis vydělává a nechává si až příliš velký díl z příjmů od sponzorů českého hokeje, se Broukal jen pousmál. "Jsme samozřejmě v plusu, ale také naše náklady jsou obrovské. Skutečný roční zisk je někde kolem pěti milionů korun, odpovídá asi jedné pětině nákladů," přiblížil realitu.

Podle Broukalova mínění se v současné situaci nedá prodávat více, jenom dráž. "Ekonomika má spíše klesající charakter, připravují se další daňové úpravy a navíc nejsme v posledních dvou letech zrovna mistry světa. Proto nevidíme příliš možností, jak zvyšovat ceny," vyložil.

Související témata:

Výběr článků

Načítám