Článek
Tento model Ferrari slavnostně představilo již v únoru, ale kvůli nízké spolehlivosti stáj zahájila sezónu s loňským monopostem a nasazení nového vozu stále odkládala. Pětinásobný mistr světa ve Španělsku triumfoval v předchozích dvou letech, letos se na vítěznou notu naladil až před dvěma týdny v Imole, třebaže mu jen několik hodin před tím zemřela matka.
"V minulém závodu jsme se po nezdarech vrátili před vlastními fanoušky zpátky na první místo, což je velmi pozitivní. Ukázali jsme, že Ferrari není v krizi a teď se těšíme na další závod. Už kvůli novému vozu," vykládal v Barceloně Schumacher. "Všichni se už nemůžeme dočkat, jak si auto při debutu povede. Je dobře, že jsme s jeho nasazením počkali. Alespoň je po všech možných testech kvalitně připraveno," řekl.
McLaren chce opět zvítězit
Pokračovat v dosavadních kvalitních výkonech však chce také stáj McLaren, jež vede v Poháru konstruktérů před Ferrari o 19 bodů. V čele hodnocení jednotlivců je navíc s dvaatřiceti body Fin Kimi Räikkönen, jeho kolega David Coulthard je druhý.
"Moc se na závod těším, je to okruh, který mám moc rád. Chci potvrdit svou pozici v celkového hodnocení," hlásil finský pilot. "Zdejší okruh nabízí hodně možností k předjíždění," uvedl. "McLaren si tady zajistil v uplynulých pěti Velkých cenách čtyřikrát místa na stupních vítězů a věřím, že nejinak tomu bude i letos," uvedl.
I na rychlosti přes 300 km/h, kterých jezdci dosahují na konci cílové rovinky, se těší druhý jezdec McLarenu Coulthard. "V některých zatáčkách na piloty působí velmi velké přetížení, je to fyzicky i psychicky velmi náročná Velká cena," prohlásil Skot. "Každý rok je závod v Barceloně napínavý, protože okruh byl postaven speciálně pro vozy formule 1. Všichni ho navíc znají, neboť tady každý často testuje," očekává vyrovnaný závod.
Mírný favorit Michael Schumacher si ale jiný cíl než vítězství nedává. "V Barceloně se mi dva roky po sobě velmi dařilo a chci na tento trend navázat. Cítím se moc dobře. V Imole jsme výborně vstoupili do evropské části seriálu a tady budeme pokračovat," věřil. Jeho tým věnoval poslední testování především pneumatikám. "Jsou důležité kvůli častým a náročným zatáčkám, někde rychlým, jinde pomalým," upozornil Němec. "Chci nový vůz pokřtít jasným vítězstvím," dodal.