Článek
Werner se zaměřil na „lidi a jejich potřeby", uvedla DPA. Razil, že tato strategie vede nutně k úspěchu. V posledních letech proslul jako průkopník nepodmíněného základního příjmu.
Zakladatel řetězce dm se narodil v roce 1944 v Heidelbergu. Drogistou byl i jeho otec, který však neměl pro synovy inovátorské nápady pochopení a z rodinné firmy 28letého snílka vyhodil.
Někdejší mládežnický šampion ve veslování, jenž se rozloučil se školní docházkou po 11 letech, v roce 1973 otevřel v Karlsruhe svou první samoobslužnou drogerii. Ve srovnání s konkurencí měla omezenější sortiment a nacházela se na třikrát větší ploše.
Řetězec expandoval rychle. Spoléhal na partnerství, ekologické produkty a odlišný přístup k řízení zaměstnanců. DPA dále v souvislosti s úspěchem připomíná orientaci na zákazníka či podíl na zisku.
Werner, velký fanoušek Johanna Wolfganga Goetha, po odchodu z vedení firmy v roce 2008 navštěvoval pravidelně a bez ohlášení své prodejny, aby si tam popovídal a zkontroloval, jak se věci mají. Od září 2019 vede společnost jeho syn Christoph.