Článek
Turecká armáda uvedla, že jde o přídavnou palivovou nádrž. Na místě zasahovali hasiči a policisté, dorazil také armádní tým, aby „vyhodnotil incident“, který podle Hürriyetu na parkovišti firmy Turkish Petroleum Corporation vyvolal rozruch. Několik lidí stihlo zaznamenat na mobil, jak kus letounu padá z nebe.
„Je to bezprecedentní incident,“ komentoval událost Ismail Hakki Pekin, bývalý náčelník turecké vojenské rozvědky. „To, co se oddělilo, nemá vliv na provoz letadla. Nejspíš šlo o únavu materiálu na úchytech (přídavné palivové nádrže). Letouny F-4, navzdory snahám o modernizaci, už mají svá léta,“ poznamenal.
Turecké ministerstvo obrany oznámilo, že zmíněný stroj F-4 bez přídavné nádrže bezpečně přistál na vojenském letišti v provincii Eskişehir. „Příčiny incidentu, hlavně jeho technické pozadí, pečlivě vyšetříme,“ slíbilo.
Phantom se představuje
McDonnell Douglas F-4 Phantom II je dvoumístný, dvoumotorový, nadzvukový stíhací letoun dlouhého doletu schopný provozu za každého počasí.
Je to zřejmě nejznámější letadlo vietnamské války, kde byly F-4 poprvé nasazeny v roce 1964.
Phantomy se účastnily operací ve válce v Zálivu v roce 1991 a při dodržování bezletové zóny nad jižním Irákem.
Zažily tvrdé a úspěšné boje v izraelských službách během izraelsko-arabských válek. Velká flotila íránských phantomů se zúčastnila války mezi Íránem a Irákem (1980 až 1988).
Vyráběly se od roku 1958 do roku 1981. Bylo postaveno 5195 strojů, čímž se letoun stal nejmasověji vyráběným americkým nadzvukovým vojenským letounem.
Ze služby v americké armádě byly vyřazeny v roce 1996. Stroje používalo nebo stále používá jedenáct dalších států světa.