Článek
Na místo přesto vyjeli drážní hasiči. "U jedné z cisteren se při nárazu otevřelo víko a vyšplíchla chemikálie, která však potřísnila jen vršek cisterny, zeminu ani okolí nezamořila," uvedl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.
Podle operačního důstojníka hasičů Jiřího Janna šlo o chlornan. V reakci se vzduchem se ale chemikálie vypařila, takže hasiči nakonec zasahovat nemuseli.
Vagóny najely do odstavených vozů a dotlačily je několik set metrů až do stanice. Železničářům se je podařilo zastavit. Přehozením výhybek na volnou kolej těsně před přijíždějícími vozy podle Neusara zabránili daleko větší nehodě. O tom, že neřízené vozy směřují do Čech, byla česká strana dopředu informována.
Ačkoli na vagónech vizuálně žádné poškození vidět nebylo, budou nyní muset projít technickou kontrolou, což si vyžádá náklady v řádu několika desítek tisíc korun. Jak Právu řekl jeden z místních železničářů, došlo k incidentu zejména proto, že trať z Gmündu se svažuje do Čech. "V opačném směru by k něčemu podobnému dojít nemohlo," konstatoval.
Rakouští policisté se zatím k nehodě vyjadřovat nechtěli. " Šetří to oddělení na železnici pokuste se spojit s nimi," sdělil Právu jeden z gmündských policistů. Na gmündském nádraží ovšem nebyl kolem 15 hodiny už nikdo k zastižení. "Vedení je pryč a bude až zítra, já jsme jen vrátný," reagoval na telefonický dotaz hlas z nádražní ústředny.