Článek
Při nehodě bylo strženo elektrické vedení a někteří obyvatelé okolních domů byli načas bez proudu. Příčina nehody podle společnosti Norfolk Southern, téže, která provozovala i vlak vykolejený u East Palestine, zatím není známá, píše server dw.com.
Úřady v Ohiu tvrdí, že nehoda nemá na vliv na životní prostředí a pro veřejnost neexistuje žádné reálné nebezpečí ohrožení zdraví. Hasiči sice nasadili na likvidaci nehody i tým určený pro likvidaci nebezpečných látek, ale bylo to spíše z preventivních důvodů.
Vlak podle úřadů nepřevážel žádné nebezpečné materiály a nehoda se nestala v blízkosti vodního zdroje, což znamená, že nehrozí žádné riziko pro veřejné vodovodní systémy nebo soukromé studny.
Dispečer na Slovensku zabránil neštěstí. Vlaky zastavily 100 metrů od sebe
Úřady uvedly, že dvě z cisteren převážely zbytková množství naftové kapaliny a další dvě měly zbytková množství polyakrylamidového roztoku, který je veden mezi „běžnými průmyslovými produkty přepravovanými po železnici“.
První nehoda se stala 3. února, kdy vykolejilo 38 vozů nákladního vlaku Norfolk Southern u městečka East Palestine poblíž Pensylvánie. Tehdy několik vozů vlaku převážejících nebezpečný materiál shořelo. Nehoda si vyžádala evakuaci asi 2500 lidí.
Podle Federálního železničního úřadu (FRA) ve Spojených státech bylo v období 2019-2022 každý rok nejméně 1100 incidentů vykolejení. Průměr za posledních dvacet let je podle dopravní analytičky Mary Schiavoové 1700 incidentů ročně.