Hlavní obsah

V Německu začal patrně poslední letní výprodej

DPA, Jan Horák
DÜSSELDORF

Až 75procetní slevy čekávají na zákazníky v poslední vlně tradičního letního výprodeje v Německu zahájeného v pondělí. Mluvčí jednotlivých obchodních řetězců se shodují v názoru, že zákazníky neláká do obchodů jen skutečnost, jde o poslední šanci, jak v těchto měsících ušetřit, ale právě nebývalá výše slev.

Foto: Josef Sekyra
Článek

Výprodej se týká textilní a oděvního zboží, obuvi a doplňků, stejně jako cestovních potřeb podléhajících módě. Nejvyšší slevy až 75 procent poskytují obchodní domy z řetězce C & A, Karstadt dává až 70 procent, Kaufhof 60 procent.

Ačkoliv léto vstoupilo do své druhé poloviny, na výběr je podle mluvčích obchodních domů ještě dostatek letního zboží. Zájem o ně znovu podnítila právě skončená Tour de France a mistrovství světa v plavání v Barceloně.

O osudu výprodejů není rozhodnuto

O osudu letních výprodejů není ještě zcela rozhodnuto. Spolková vláda již zrušila zákon o rabatech a chce jej nahradit novelou zákona o hospodářské soutěži, jež by umožnila dostatečnou konkurenci. Akce podobné letnímu výprodeji by se tak mohly konat po celý rok.

Svaz německého maloobchodu (HDE) je naproti tomu pro zachování stávající právní úpravy. Zdůvodňuje to tím, že by jinak dohody maloobchodu o termínech výprodejů mohly narážet na protikartelový zákon. Na proti za dávno překonaný pokládá zákon na ochranu výprodejů menší maloobchodní svaz BAG.

Ze slev těží nejvíce zákazníci

Stejný názor zastává i Sdružení na ochranu spotřebitelů, které je proti dalšímu zachování zákonné úpravy pro výprodeje. "Omezení rabatů týkající se termínů a sortimentu je již dávno překonané," prohlásil expert pro hospodářskou soutěž Manfred Dimper. Podle něj již půldruhého roku jedna výprodejní akce stíhá druhou a nic se proti tomu nepodniká, protože je to v zájmu spotřebitelů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám