Článek
K tomuto kroku přikročilo vedení záchranné služby z důvodu množících se vážných nehod sanitních vozů. „V zájmu snížení nehodovosti a zvýšení bezpečnosti silničního provozu mohou houkající záchranky překročit nejvyšší povolenou rychlost maximálně o 30 kilometrů v hodině,“ uvedlo vedení záchranné služby.
Celostátní záchranná služba si nechala vypracovat studii, podle níž se při překročení rychlosti o víc než 30 kilometrů v hodině ve značné míře zvyšuje riziko vážných dopravních nehod. „Toto riziko je pak nepřiměřené ve srovnání s šancí na záchranu života,“ konstatovala studie.
V praxi to znamená, že v obcích a městech mohou jet vozy záchranné služby rychlostí maximálně 80 kilometrů v hodině, mimo obce a města maximálně 120 kilometrů v hodině a na dálnicích maximálně 160 kilometrů v hodině. V případě, že na křižovatce se světelnou signalizací svítí červená, záchranka může projet maximálně třicítkou.
V Maďarsku se ročně stane v průměru 70 vážných dopravních nehod, jejichž součástí jsou vozidla záchranné služby. „Nejrychlejší záchranka je ta, která také dorazí do cíle,“ dodalo v této souvislosti vedení celostátní záchranné služby.
Po pražské magistrále pochodovali aktivisté bažící po rychlosti 30 km/h
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QO_BE/htVBa/30-pro-prahu-tricet-pro-prahu-magistrala-klimaaktiviste-klima-aktiviste-pochod-praha.jpeg?fl=cro,0,0,6048,3402%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)