Článek
Na palubě bylo 72 cestujících a devět členů posádky. Stroj se zřítil ve 21:30 místního času (3:30 SEČ). V oblasti panovalo nepříznivé počasí s turbulencemi vyvolanými bouřkami, které komplikuje záchranné práce, protože oblast je přístupná jen po zemi, uvedla agentura Reuters.
Kolumbijský letecký úřad oznámil, že přežilo šest osob. Šestého přeživšího podle stanice CNN našli uvízlého pod trupem. Uvedl to zástupce záchranářů Mauricio Parodi.
Podle starosty města La Ceja je mezi zachráněnými také jeden brazilský sportovní novinář, z jednadvaceti na palubě.
Kvůli špatnému počasí a silnému dešti ale musely být záchranné práce přerušeny.
Stroj za letu mezi městy La Ceja a La Unión vyslal nouzový signál kvůli poruše na elektrickém systému, uvedl kolumbijský letecký úřad. Letadlu kvůli tomu udělili právo přednostního přistání za asistence hasičů a zdravotníků, sdělil medellínský starosta Federuico Gutiérrez.
First images of Colombia plane crash show football badge of Chapecoense team & crash debris https://t.co/yEGYqDpluP https://t.co/UrZ6W4fwTE
— BBC Breaking News (@BBCBreaking) 29. listopadu 2016
Stroj ale nakonec nedoletěl. Podle listu Daily Mail začal pilot ještě za letu vypouštět palivo, aby při nouzovém přistání letoun neexplodoval.
BAE 146 / Avro RJ
BAE 146 je čtyřmotorové dopravní letadlo pro krátké tratě s krátkým vzletem pro 80 až 110 cestujících. Mezi lety 1983 až 2002 bylo vyrobeno 387 letadel, takže jde o komerčně nejúspěšnější britský dopravní letoun.
Vyvíjeno bylo v sedmdesátých letem s cílem zaplnit mezeru mezi turbovrtulovými letoun Fokker F-27 a proudovými letouny pro krátké tratě Douglas DC-9 a Boeing 737.
Bohatá mechanizace hornoplošného křídla a čtyři dvouproudové motory Textron-Lycoming ALF502R o tahu 31 kN zajistily stroji krátký vzlet a přistání, takže se dobře uplatnil na menších letištích i ve vysokohorských oblastech. Protože je letoun tichý, může být dobře využíván i v hustě zalidněných oblastech.
V Evropě ho využívá řada aerolinek, včetně CityJetu, Swiss Global Airlines, Brussels Airlines a Lufthansy značné uplatnění ale stroj našel i v Latinské Americe.
Existuje i jeho vojenská verze STA, kterou využívá britské a bahrajnské letectvo.
Stroj se vyráběl por označeními BAe 146 a Avro RJ.