Článek
Kampaň, která byla spuštěna symbolicky na Den Země (22. dubna), má za cíl upozorňovat na trvající problémy se změnami klimatu, a připomínat tak veřejnosti problém i během výjimečné situace, kdy se mnoho lidí na světě ocitlo v karanténě.
I když má současné „pozastavení světa” prokazatelně dobrý vliv na životní prostředí, podle některých klimatických aktivistů je to stále málo a společnost musí bojovat i nadále.
„Chtěli bychom, aby si lidé uvědomili, že klimatické změny se nechystají. Dějí se už teď,” uvedl mluvčí Fridays For Future Joe Hobbs.
Koronavirus pročistil ovzduší
Kampaň vychází ze slov sedmnáctileté Thunbergové. Ta ve svém projevu na Světovém ekonomickém fóru prohlásila, aby lidé jednali tak, jako kdyby hořel jejich vlastní dům, protože planeta je náš domov.
V klipu se tak objevuje rodina, která se ráno připravuje na běžný pracovní den. Od zazvonění budíku až po vypravení dětí do školy, přičemž celá scéna se odehrává právě v hořícím domě.
Asi jsem také měla koronavirus, uvedla Greta Thunbergová
„Věříme, že video donutí lidi jednat hned a neodsouvat problém na později,” okomentoval spot Hobbs.
A zdá se, že současná pandemie možná přiměje některé lidi se nad problémem zamyslet. Například podle studie, provedené na britském trhu, 45 procent dotázaných potvrdilo, že zásadní zlepšení čistoty ovzduší od začátku pandemie je přimělo přehodnotit plány na pořízení elektromobilu.