Článek
„Vyslal jsem tým, aby úlomek prověřil,“ řekl ministr na okraj zasedání Rady bezpečnosti OSN, která neschválila návrh na zřízení mezinárodního tribunálu pro vyšetřování loňské katastrofy jiného malajsijského letadla nad ukrajinským Donbasem. [celá zpráva]
Společnost Malaysia Airlines, které patřil Boeing 777, jenž zmizel loni v březnu při letu z Kuala Lumpuru do Pekingu, je ale podle BBC opatrná. Uvedla, že je předčasné spekulovat o původu flaperonu, který spojuje funkci křidélka a vztlakové klapky.
Réunion, vzdálený šest set kilometrů východně od Madagaskaru, je velmi daleko od místa předpokládaného pádu, a to asi šest tisíc kilometrů. V oblasti se zřítilo několik jiných letadel, avšak žádný Boeing 777.
Americký představitel řekl agentuře AP poté, co viděl fotografie dva metry dlouhého nalezeného kusu křídla, že je to s „velmi vysokou jistotou“ flaperon z Boeingu 777. Objevili ho na východě ostrova Réunion pracovníci firmy, která má na starost čištění pobřeží. [celá zpráva]
K nálezu se vyjádřil i australský ministr infrastruktury Warren Truss. Pokud se podle něj potvrdí, že součást patřila zmizelému Boeingu 777 na letu MH 370, „bylo by to v souladu s dalšími analýzami a modely, podle nichž letadlo skončilo na jihu Indického oceánu“.
Boeing letecké společnosti Malaysia Airlines zmizel z radarů loni 8. března krátce po startu z Kuala Lumpuru. Překvapivě změnil směr na jihozápad. Na jeho palubě bylo 239 lidí, kteří podle všeho zahynuli, když stroj z dosud nejasných příčin nejspíše havaroval a spadl na neznámém místě do moře.
Cestující pocházeli ze 14 států, nejvíce bylo Číňanů (153) a Malajsijců (50).
Pátrání po vraku letounu z letu MH370 na rozsáhlém prostoru zejména v jižní části Indického oceánu nevedlo k úspěchu a zmizení stroje se stalo jednou z největších záhad v dějinách letectví.
Malajsie už v lednu prohlásila pasažéry za mrtvé.