Článek
Důvody, jimiž nehodu vysvětloval Egypt a francouzský úřad pro bezpečnost civilního letectví BEA, se lišily. Podle BEA mohl být důvodem pádu letadla požár v kokpitu, egyptské úřady uvažovaly o bombě.
Agentura Reuters nyní získala kopii expertní zprávy, o níž informoval list Le Parisien. Potvrzuje se v ní závěr BEA o zásadní mechanické poruše. Odborníci zjistili, že problémy se projevily při pěti předchozích letech stroje a šlo až o 20 různých závad včetně vadného detektoru kouře na toaletě a poruch v elektrickém obvodu. Piloti ale tyto potíže nikam nezaznamenali.
Odborná zpráva konstatuje, že nedodržování procedur a instrukcí nezbavuje společnost EgyptAir povinnosti náležité technické kontroly stroje před jeho odletem z pařížského letiště.
„Z expertizy vyplývá, že toto letadlo mělo být zkontrolováno během minulých čtyř letů a po zjištění závad nemělo vůbec odletět z Káhiry,“ uvádí se v dokumentaci. Je v ní vyjádřena také pochyba o dostatečné odbornosti egyptského technika, který dal povolení k odletu z Paříže.
BEA v minulosti upozornila, že egyptští vyšetřovatelé nezveřejnili svou závěrečnou zprávu. Podle mezinárodních regulí má být zpráva vydána do roku od nehody.