Článek
Čin, který spustil pátrání, do něhož se zapojilo 3 500 policistů, se stal v provincii Ťi-lin. Zloděj si vůz vyhlédl na parkovišti před obchodem ve městě Čchang-čchun. Majitel auta i obchodu údajně nechal u nastartovaného vozu odemčené dveře, zatímco šel domů zatopit, aby mohl své dítě přenést do tepla.
Zloděj s jeho vozem vyrazil po silnici vedoucí z města. Cestou si ale uvědomil, že na zadním sedadle spí nedávno narozené dítě. Muž kojence uškrtil a pohřbil ve sněhu u silnice.
Po masivním policejním zátahu se pachatel v úterý policistům vzdal. Jeho čin vyvolal bouři hněvu. Diskutéři na internetu si často stěžovali na morální úpadek společnosti, někteří volali po trestu smrti pro pachatele.
Firma případ využila k vlastní reklamě
V nemilost se dostala i společnost distribuující v sousední provincii Liao-ning vozy značky Buick. Pozornost upřenou na případ chtěla využít ve svůj prospěch a na firemní profil na internetu vyvěsila reklamu s oznámením, že její vozy jsou vybaveny systémem GPS, „umožňujícím uzamčení ukradeného vozidla kdykoliv a kdekoliv“.
„Proč nekoupit naprosto bezpečný Buick?“ hlásal firemní slogan doplněný obrázkem mrtvého dítěte.
Společnost se mezitím byla nucena za reklamu omluvit.