Článek
Sedmačtyřicetiletý kapitán byl obviněn z toho, že je zodpovědný za znečištění přírodní podmořské rezervace, čtyřiačtyřicetiletý první důstojník byl na můstku v okamžiku, kdy loď najela na mělčinu.
Čínskému kapitánovi hrozí finanční pokuta 55 000 australských dolarů (téměř milión korun) a finanční spoluodpovědnost za způsobené škody. Čtyřiačtyřicetiletému vrchnímu důstojníkovi hrozí finanční pokuta 220 000 australských dolarů (3,7 miliónu korun) a až tři roky vězení.
Loď převážející 65 000 tun uhlí najela 3. dubna na mělčinu asi 70 kilometrů východně od ostrova australského Great Keppel. Zkracovala si cestu přes chráněnou mořskou rezervaci. [celá zpráva]
Loď svým trupem vážně poškodila tři kilometry Velkého bariérového útesu. Korály zabila jedovatá barva chránící trup lodi. Další poškození následně způsobily desítky tun unikající palivové nafty. V nádržích jí měla 950 tun, které se musela přečerpat.
Velký bariérový útes je největším korálovým útvarem na světě, který spadá pod ochranu UNESCO.