Článek
Jiné zdroje jej za nejdelší nepovažují, prvenství patří mostu Akaši-Kaikjó v Japonsku s rozpětím 1991 metrů.
S pilíři vysokými 320,9 metru se most ve Vladivostoku zároveň stal druhým nejvyšším mostem podle výšky mostní konstrukce za jihofrancouzským Viaduktem Millau (343 metrů).
Stavba ve Vladivostoku je součástí soustavy tří velkých mostů, které budou propojovat místní letiště s městskou aglomerací. Další most vede na poloostrov De Friz a třetí přes záliv Zlatý roh.
Trojice mostů, jejichž výstavba zabrala čtyři roky, je součástí městské magistrály, která se má stát komunikační páteří víc než půlmiliónového Vladivostoku. Cena stavby postu přes Východní Bospor přesáhla 28 miliard rublů (17,5 miliardy korun).
Most je nyní ve zkušebním provozu, pro veřejnou dopravu by měl být otevřen od 1. srpna.
"Jsem si jistý, že bude sloužit velkému množství lidí, kteří žijí ve Vladivostoku a na Ruském ostrově a těm, kteří přijedou jako turisté," řekl ruský premiér Dmitrij Medvěděv a úplně se nad mostem rozplýval: "Je to prostě nádherná stavba, zosobňující ducha inženýrství."
Ruský premiér při otevření mostu ocenil ruské dělníky a specialisty, kteří na stavbě pracovali, i když to nebylo bez šlehu do vlastních ruských řad: "Všechno šlo bezvadně. Cizincům se nedá věřit, že udělají věci pořádně. Bohužel neumíme stavět domy, ale na každý pád umíme budovat takovéto stavby."
Zavěšený most, což je visutý most zavěšený na lanech vedoucích z jednoho čí více pilířů, se označuje také jako lanový.