Článek
Příčinu smrti Son Čchang-wana, který společnost vedl v letech 2018 až 2022, vyšetřuje policie. Nic podle ní ale nenasvědčuje vloupání nebo násilnému trestnému činu a ani se nepotvrdilo, že by byl zesnulý vyšetřován.
Korea Airports Corporation v Jižní Koreji spravuje 14 letišť a zabývá se výstavbou, řízením, provozem a zajišťováním plynulé letecké dopravy.
Černé skříňky jihokorejského letadla přestaly čtyři minuty před katastrofou nahrávat
Boeing 737-800 společnosti Jeju Air mířící z thajského Bangkoku do Muanu na jihozápadě Jižní Koreje se 29. prosince pokoušel nouzově přistát na muanském letišti. Dvoumotorovému letadlu se však nevysunul podvozek, v důsledku čehož stroj ve velké rychlosti klouzal po ranveji a po nárazu do betonové zdi za koncem přistávací dráhy explodoval. Při neštěstí zemřelo 179 lidí a přežili dva členové posádky, kteří seděli v zadní části letadla.
Odborníci na leteckou bezpečnost se zaměřili na násep určený k podepření antény lokalizéru používaného k navádění na přistání, který byl podle Jonhapu rekonstruován v roce 2020. Násep je podle expertů příliš masivní a blízko u konce přistávací dráhy. Znepokojující také je, že navigační anténa byla namontována na tak mohutné betonové konstrukci, a ne na standardní kovové věži nebo pylonu, napsala agentura Reuters.
Stále není jasné, proč se letounu při přistání nevysunul podvozek a co vedlo pilota k tomu, že zřejmě spěchal s druhým pokusem o přistání. Předtím oznámil řízení letového provozu, že letadlo se srazilo s ptákem, a ohlásil stav nouze. Vyšetřovatelé minulý pátek oznámili, že v obou motorech objevili ptačí krev a peří.