Článek
„Letadlo přepravovalo 179 dospělých cestujících, jedno dítě a dvě miminka. Na palubě byli dva piloti a pět členů palubního personálu. Letoun žádal o návrat na letiště, než definitivně zmizel z radarů,“ uvedl Sindu Rahayu z ministerstva dopravy.
Spojení s letadlem typu Boeing 737 MAX 8 se přerušilo 13 minut po startu. Naposledy se o stroji vědělo, když se nacházel poblíž Karawangu v provincii Západní Jáva. „Letoun žádal o návrat na letiště, než definitivně zmizel z radarů,” uvedl úředník z ministerstva dopravy. Podle letištních záznamů mělo letadlo problém už dvě minuty po startu.
Záchranáři zjistili místo tragédie a týmy už hledají možné přeživší a černé skříňky. Po několika hodinách záchranný operací nebyl nalezen nikdo přeživší. Našly se pouze části trosek stroje, první oběti a osobní věci cestujících.
Příčina nehody zatím není jasná. Počasí bylo příznivé a pilot i kopilot byli zkušení - jeden měl nalétáno 6000 a druhý 5000 hodin. Zřícený letoun získala společnost Lion Air letos v srpnu a nalétáno měl asi 800 hodin.
Lion Air je jedna z nejmladších leteckých společností Indonésie. Byla založena v roce 1999 a velmi rychle se rozvíjí. Ve své flotile má stroje typu Boeing a Airbus. Zajišťuje především lety v rámci Indonésie, vypravuje i několik mezinárodních letů.
Letecká neštěstí v Indonésii jsou poměrně častá. Naposledy to byla havárie letadla společnosti Air Asia v prosinci 2014. Stroj byl na cestě do Singapuru. Na palubě Airbusu A320 zahynulo tehdy 162 lidí.
Pokud se potvrdí, že nikdo nepřežil, půjde podle agentury Reuters o druhou nejhorší leteckou nehodu v Indonésii po neštěstí z roku 1997, kdy po zřícení letadla u města Medan zemřelo 234 lidí.