Článek
Vlak vykolejil v 8:56 místního času (2:56 SELČ), když odjížděl ze stanice Hung Fom ve čtvrti Kowloon. Při nehodě vypadlo několik dveří soupravy.
Vykolejení vlaku způsobilo chaos v dopravě, protože v Hongkongu využívá dráhu denně šest milionů lidí. Zcela přerušen by provoz na východní lince a vážně omezen na západní, kde se intervaly prodloužily z dvou minut na dvanáct. Sousední stanice byly přeplněné.

Deatil vykolejeného vlaku metra v Hongkongu

Vykolejené vagóny hongkongského metra
Ředitel dopravní společnosti MTR řekl, že příčina nehody není zatím známa a vyšetřuje se. Zdůraznil, že k vykolejení vlaku nedošlo v Hongkongu už mnoho let, i když výpadky v dopravě byly v posledních měsících běžné.
🇭🇰Web video showing the accident.
— CCTV Asia Pacific (@CCTVAsiaPacific) 17. září 2019
事故現場網絡視頻 pic.twitter.com/szo0MRCC36
Evakuace cestujících z vagónů metra v Hongkongu
Metro a železnice v Hongkongu se staly terčem vandalismu při protestech. Důvodem bylo to, že operátor MTR uzavíral stanice, kde se shromažďovali demonstranti.
Ke spekulacím o příčině vykolejení přispěly dva týdny staré záběry, kde demonstranti házeli na trať kameny a tyče. Vyšetřovatel ale nevyloučil žádnou možnou příčinu nehody včetně možného cizího předmětu na svršku. Vyšetřování má trvat tři až šest měsíců, dodal ředitel Úřadu pro elektrické a mechanické služby Alfred Sit. Potvrdil, že kolejnice byla prasklá, ale zatím není jasné, zda to byla příčina nehody, nebo praskla v jejím důsledku.

Zaměstnanci provozovatele MTR u vykolejeného vlaku metra v Hongkongu