Článek
Nalezená těla ležela poblíž vraku, ke kterému se už dostali záchranáři navzdory těžkému terénu, uvedla agentura AP.
"Zatím jsem nenašli žádné přeživší, ale pořád pátráme," řekl BBC mluvčí záchranné služby Gagah Prakoso. Dodal, že těla budou vyzvednuta helikoptérami.
Trosky letadla leží ve výšce 1500 metrů nad mořem pod vrcholem hory Salak. Objevili je piloti vrtulníků, letadlo poznali podle barevného označení na trupu.
Letoun se podle indonéského televizního kanálu Metro TV zřítil u města Bogor, které leží jižně od metropole Jakarty. Podle původních zpráv bylo na palubě 50 lidí, z toho osm Rusů. Dva z předpokládaných cestujících ale nakonec do letadla nenastoupili.
Kromě posádky byli na palubě indonéští novináři, několik ruských diplomatů a zástupci výrobce. [celá zpráva]
Příčina pádu letadla je zatím neznámá. Suchoj měl být v perfektním technickém stavu, počasí bylo klidné. Před nárazem údajně posádka žádala věž o možnost sestoupit do nižší letové hladiny, ta se ale nacházela pod vrcholem hory. "Hora Salak nebyla viditelná kvůli husté mlze," uvedla místní média.
Letadlo mělo v Indonésii absolvovat sérii předváděcích letů. Stroj, který je prvním ruským dopravním letadlem vyrobeným po rozpadu SSSR, je určen pro střední tratě. Zákazníci, většinou ze zahraničí, si objednali zatím 170 kusů. Superjet 100 už nyní létá na linkách ruského Aeroflotu a arménské společnosti Armavia. Na jeho vývoji se podílely i italské a francouzské společnosti.
Nehoda může ohrozit výrobu letounu
Ruští experti se obávají, aby nehoda nepřekazila ambiciózní plány ruského průmyslu. Ten považuje Suchoj Superjet 100 za svou chloubu a chce s ním proniknout na světový trh.
"Všichni doufáme, že incident v Jakartě neovlivní zakázky na Superjet," citují média nejmenovaného činitele ruského ministerstva průmyslu a obchodu.
"Nehoda nepochybně zpomalí celý program a poškodí pověst stroje," upozornil ředitel moskevského Centra analýz strategií a technologií Ruslan Puchov.
Stroj pro sto cestujících chce konkurovat letadlům společností Bombardier a Embraer, oproti kterým má mít nižší provozní náklady. Ve stejné kategorii se ale snaží prosadit i Čína se svou kopií letitého Douglasu DC-9 (vyráběného později i jako MD-10 a Boieng 717) a ukrajinský Antonov An-148.