Článek
Australská společnost Saputo, která je součástí stejnojmenné kanadské potravinářské skupiny, uvedla, že změnu názvu si vyžádala pozměněná mentalita spotřebitelů. „Přistupovat k lidem s respektem a bez diskriminace je jednou z našich základních hodnot,“ uvedl ředitel skupiny Lino Saputo. Značka z australských regálů nezmizí hned, ale až od července. Sýr, který patří k nejprodávanějším v Austrálii, dostane název Cheer.
Změnu názvu sýru uvítal spisovatel a představitel menšiny Austrálců Stephen Hagan, který o ni usiloval mnoho let. Podle místního tisku změna vyvolala na sociálních sítí různorodé reakce, od naprostého odmítnutí až po nadšené uvítání.
Díky vzestupu hnutí proti rasové diskriminaci, jako je například Black Lives Matter, firmy čím dál častěji přehodnocují jména svých produktů, jež mohou mít rasově zabarvený či hanlivý podtext. V listopadu ke změně názvů přistoupila skupina Nestlé u bonbonů Redskins a Chicos, což jsou hanlivě zabarvené výrazy pro původní obyvatele Ameriky a lidi latinskoamerického původu. Otázku názvu a jeho konotací v USA řeší i některé sportovní kluby.