Článek
Předseda SCA Usáma Rabía upozornil, že loď neopustí egyptské vody, dokud neskončí vyšetřování a dokud nebude kompenzace plně vyplacena. Zároveň uvedl, že kromě finančních ztrát utrpěl kanál „velkou morální újmu”.
Výsledky vyšetřování budou oznámeny na konci tohoto týdne. Egyptský soud do té doby povolil zadržení lodi, o čemž byla posádka v úterý informována.
Bagrista, který pomohl uvolnit Suezský průplav, čeká na proplacení přesčasů
„Loď je nyní oficiálně zabavena,” řekl v pondělí večer v egyptské státní televizi Rabía. „Nechtějí nic zaplatit,” dodal.
Šéf úřadu nesdělil, kolik přesně jeho úřad požaduje. Několik tamních médií ale s odkazem na soudní přezkum hovoří o sumě 900 milionů dolarů (19,5 miliardy Kč).
Začíná obří právní boj o náhradu škod za ucpaný Suez
V této částce je obsažena cena záchranné operace, náklady spojené se zastaveným provozem a ušlý zisk z poplatků za tranzit kanálu.
Novodobá suezská krize
Nákladní loď Ever Given vlastní japonská společnost Shoei Kisen Kaisha. Zaregistrována je nicméně v Panamě a za její technický stav zodpovídá německá rejdařská společnost Bernhard Schulte Shipmanagement.
Konečný účet za ucpaný Suezský průplav? Produkce Česka za dva týdny
Loď se v koridoru zasekla 23. března v ranních hodinách. Po několika pokusech se podařilo několika remorkérům loď vyprostit 29. března. Narušení plavby v Suezu znamenalo za každý den ztrátu více než devíti miliard dolarů (přes 200 miliard Kč).