Článek
Cestující Robert Weber řekl místním novinářům, že had bojoval o život, byl zalezlý ve škvíře u vztlakových klapek, kde se snažil udržet, silný vítr a turbulentní proudění ho však vždy znovu vytáhly ven a jeho ocas narážel na motorovou gondolu.
"Bylo mi ho dost líto, vážně," řekl cestující Robert Weber listu Sydney Morning Herald. „Po celý zbytek letu se snažil dostat zpátky do letadla, letoun se pohyboval rychlostí přes 400 kilometrů ve výši 8000 metrů v teplotě dvanáct stupňů pod nulou.
Na hada bojujícího o život se přišli podívat i oba piloti. Když byl jeden úder velmi silný, had přišel o špičku ocasu a z jeho těla vystříkla krev na motorovou gondolu. „V tu chvíli se k nám pilot obrátil a řekl, že je asi mrtvý,“ dodal Weber. Had se však i poté snažil nasoukat zpátky. Než jsme přistáli, stále jsem se díval z okýnka a hýbal se.“
Polomrtvého hada posléze odstranil z letounu pozemní personál. Podle některých zpráv ještě po přistání žil, pak ale uhynul, nebo musel být utracen.
Podle herpetologů muselo jít o nejdelšího australského hada, krajtu ametystovou, která je v Severním Queenslandu běžná. Dorůstá až pěti metrů, přičemž váží 15 kilogramů.
Podle předsedy Australské asociace leteckých inženýrů Paula Cousinse had do letadla vylezl po podvozkové noze. Když se ale podvozek zatahoval, snažil se najít v křídle klidnější místo.
Cestující neměli strach, že by se had dostal do letadla: "Nevypukla žádná panika. V tu chvíli asi nikoho nenapadlo, že by třeba v letadle mohl být další," dodal Weber.