Článek
Boeing zmizel při přeletu z Kuala Lumpuru do Pekingu. Radary zachytily, že otočil a zamířil na jih. Stroj, v němž sedělo 239 lidí, se dodnes nepodařilo najít.
Vyšetřovatelé se domnívají, že s řízením někdo vědomě manipuloval. Podezření hned na počátku opakovaně padalo na kapitána Zaharie Ahmada Shaha. Nedlouho po zmizení se také objevila informace, že měl doma trenažér. Některé zdroje už tehdy uváděly, že část záznamů v programu Microsoftu Flight Simulator X ale chybí.
Šest smazaných datových stop se ale podle magazínu New York podařilo získat zpět vyšetřovatelům z FBI, jimž Malajsijci materiály předali. Vymazané záznamy se týkaly několika zkušebních letů včetně letu na jih Indického oceánu, tedy přesně tam, kde boeing podle expertů skončil. Malajsijci ale tuto okolnost do své závěrečné zprávy vydané na první výročí zmizení letadla nezahrnuli.
Jak poznamenal magazín New York, simulované létání samozřejmě není reálné a pilot si na trenažéru může nastavit zcela libovolnou trasu. Tato souhra je nicméně zarážející a tento dojem umocňují také už staré zprávy o tom, že pilot neměl v diáři zaznamenané žádné další naplánované akce.
Nebylo by to ovšem poprvé, kdy národní letecké úřady tajily okolnosti nehody, které kompromitovaly vlastní piloty. Sebevraždu svého pilota například popírala Indonésie v případě zřícení boeingu společnosti SilkAir do řeky na Sumatře v roce 1997.