Článek
„K nedávnému případu v Andhrapradéši došlo, protože strojvedoucí i spolustrojvedoucí věnovali pozornost kriketovému zápasu,“ řekl podle deníku The Guardian ministr Ashwini Vaishnaw místním médiím. Konkrétně přitom odkazoval na utkání mistrovství světa mezi Indií a Anglií.
„Nyní instalujeme systémy, které taková rozptýlení dokáží detekovat a ujistit se, že se strojvedoucí na provoz vlaku plně soustředí,“ ujistil cestující do budoucna. Indie má jednu z největších železničních sítí na světě a do jejího vylepšení moderními stanicemi a elektronickými systémy značení investuje obrovské sumy.
Přesto jsou indické dráhy známé množstvím katastrof, ke kterým na nich došlo. Při té nejhorší zemřelo v roce 1981 800 lidí, když vlak v Biháru vykolejil na mostě. V červnu 2023 zase v Uríse zemřelo 300 lidí při srážce tří vlaků. Při zatím posledním incidentu ujel nákladní vlak 70 km bez řidiče. Touto událostí si vyhazov vysloužil přednosta stanice a tři další zaměstnanci.