Článek
Podle snímků měla loď na palubě modré kontejnery, které byly postupně vykládány. Jejich obsah není znám. Od srpna, kdy připluly první ruské lodě do Rasonu, byly vždy nejprve na molu 1 vyloženy kontejnery a u mola 2 naloženy jiné. Je možné, že během pondělí nebo úterý bude loď naložena a vypluje do Ruska. Snímky z 9. března zachycují ve srovnání s těmi z předchozího dne nárůst počtu kontejnerů na molu. Ještě více jich bylo na snímku z 10. března.
NK Pro předpokládá, že jde opět o Lady R, která má neobvyklou koncepci – můstek je vepředu. Loď vyplula z ruského přístavu Vostočnyj 8. února a o dva dny později zakotvila ve Vladivostoku, kde zůstala měsíc, mezi 7. a 9. březnem odplula. Zda jde skutečně o Lady R, není možné potvrdit, protože loď měla vypnuté identifikační zařízení stejně jako dva malé ropné tankery Orient a Lidoga.
Lady R byla kromě srpna v Severní Koreji ještě dvakrát v říjnu. V prosinci kotvila na základně v jihoafrickém Kapském Městě. Další zimní měsíce se pak nacházela ve Vladivostoku, kde se na ní provedla nutná údržba.
Ruské lodě navštívily KLDR 33krát
KLDR navštívily od loňského srpna celkem čtyři ruské lodě – Lady R, Angara, Maria a Maia – 33krát. USA daly všechny čtyři lodě na sankční seznam.
Zbraně se většinou vozily ze Severní Koreje do přístavu Dunaj u Vladivostoku a pak po transsibiřské magistrále před Rusko na ukrajinskou frontu. V prosinci však Dunaj přestal lodě z KLDR přijímat a nadále se plavily mezi Rasonem a Vostočným.
Ruská loď se naposled objevila v KLDR 12. února. Od té doby panoval na molu 2 klid. NK Pro nepovažuje za pravděpodobné, že by nějaké aktivity unikly nespatřeny při nakládání lodí v noci, protože se tam nenashromáždilo větší množství kontejnerů, jak tomu bývá před naložením plavidla.
Web NK Pro je spojen s webem NK News, který se zaměřuje na informace z KLDR získané ze zdrojů v Severní Koreji.