Článek
Obdivuhodná akceschopnost Japonců ostře kontrastuje se zdlouhavým postupem českých úřadů a opravářů v podobných případech, jako například nyní v případě malého kráteru na pražské Vysočanské estakádě.
Japonská rychlost
KOMENTÁŘ DNE: | |
---|---|
Očima Saši Mitrofanova: Srážka aligátora s čápem |
K sesuvu půdy došlo u křižovatky v blízkosti fukuokského hlavního nádraží minulé pondělí v důsledku prací na prodloužení linky metra. Kráter měřil 30 metrů a hluboký byl 15 metrů.
Úřady daly okamžitě okolí uzavřít a dělníci se pustili do práce. Do kráteru nasypali 7000 metrů krychlových zeminy s příměsí cementu. Podle agentury Reuters bojovali s časem, protože do díry se stále hrnula odpadní voda a hrozil další půdní propad a zřícení přilehlých budov.
Radnice sedmého nejlidnatějšího města Japonska plánovala, že opravy budou dokončeny už v pondělí, ale nakonec se práce o den zpozdily. Starosta města Soičiró Tahašima se za nehodu omluvil a současně ocenil spolupráci soukromého a veřejného sektoru na nápravě. Radnice také přislíbila, že odškodní téměř sto firem v okolí, jimž v důsledku nehody a uzavření ulice klesly tržby.
A teď do staré dobré Evropy...
Také v Praze se propadla vozovka. K sesuvu na Vysočanské ale došlo v důsledku lijáků už koncem července. O tom, že by opravy byly hotovy za pár dnů, si však mohou čeští řidiči nechat zdát. Kvůli zborcené kanalizační stoce, kterou dělníci ručně znovu vyzdívají, je opětovné otevření estakády plánováno nejdříve na prosinec příštího roku.
Na komunikaci prozatím město pustilo v jednom směru autobusy MHD s tím, že v následujících týdnech by mohl začít jejich kyvadlový provoz.
Po estakádě z roku 1967 projíždělo před havárií denně kolem 6000 vozidel.