Článek
„Dnešní akce umožní Qantasu udržet si otevřené všechny možnosti, aby pokryl ztráty a obchodní dopady způsobené selháním motoru Rolls-Royce během letu 4. listopadu, které donutilo A380 na spoji do Sydney k nouzovému přistání v Singapuru s 466 lidmi na palubě,“ uvedla společnost a dodala: „letecká společnost dnes přišla s krokem, který jí zajistí, že bude moci použít právních kroků, jestliže nedojde ke komerčnímu vyrovnání.“
Qantas ale nadále nevylučuje mimosoudní vyrovnání.
Škody rostou
Brookerská společnost UBS odhaduje, že ztráty a náklady činí 60 miliónů australských dolarů, zatímco jiná společnost Macquarie tvrdí, že na 20 miliónů přišlo nouzové přistání a pokles kapacity na mezinárodních linkách, který představuje asi jedno procento.
BEZ KOMENTÁŘE: Airbus A380 musel nouzově přistátVideo: Reuters
Škody rostou a zatím není jasné, jak rychle budou problémy s motory vyřešeny. Odhadovalo se, že bude třeba vyměnit na čtyřicet motorů Trent 900 u dvaceti strojů Qantasu, Lufthansy a Singapore Airlines. [celá zpráva]
Do provozu se zatím vrátily jen dva z šesti A380 Qantasu. Zbytek flotily bude uzemněn do příštího roku, protože Qantas zjistil, že vadných může být dalších dvanáct motorů
Stroje firma nepoužívá na lukrativní lince do Los Angeles, protože jde o nejvzdálenější destinaci, a palivové nádrže tudíž jsou zcela plné a pro start je nutné využít maximální výkon motoru.
Další kontroly
Australský úřad pro bezpečnost v dopravě ve čtvrtek sdělil těmto společnostem, aby provedly další kontroly u závady, která může způsobit požár motoru a jeho následné vysazení: „Problém souvisí s možností, že nesouosé olejové vedení u válcového zahloubení může trpět únavovými lomy vedoucími k úniku oleje a případnému selhání motoru nebo požáru oleje.“ [celá zpráva]