Článek
Na místě stále pokračuje masivní záchranná akce, pátrací týmy prohledávají vagony, kde by se mohli nacházet další cestující.
Podle serveru Mint následkem střetu vykolejilo deset až dvanáct vagonů plně obsazeného Coromandel expresu, jenž je jedním z vlajkových vlaků indických železnic a mířil z Kalkaty, správního střediska státu Západní Bengálsko, do Čennaí, metropole Tamilnádu .
Část vykolejených vagonů expresu spadla na sousední trať, kde do nich narazil osobní vlak jedoucí z opačného směru. Tři vagony druhého vlaku rovněž vykolejily.
Na místě neštěstí nedaleko železniční stanice Bahanaga zasahuje pět stovek záchranářů a policistů, kteří se snaží dostat k lidem uvězněným uvnitř vagonů z obou vlaků, informovala agentura Reuters. Do záchranné operace se zapojily posádky 200 sanitek. Nemocnice v celém státě byly uvedeny do stavu pohotovosti.
Vlak Intercity vjel na západě Německa do skupiny dělníků, dva mrtví
„Zdá se, že zraněných je příliš mnoho. Sháníme značný počet autobusů, aby je převezly do okolních nemocnic,“ oznámil Pradíp Džena, státní tajemník Odiši.
„Všem postiženým bude poskytnuta maximální možná pomoc,“ slíbil indický premiér Naréndra Módí.
Navzdory snahám indické vlády o zvýšení bezpečnosti dochází na indických železnicích každoročně k několika stovkám nehod.
Páteční nehoda je nejhorší od roku 2016, kdy na severu Indie zahynulo při vykolejení vlaku 145 lidí. V srpnu 1995 se poblíž Dillí srazily dva vlaky a při nejhorší vlakové nehodě v historii Indie zahynulo 358 lidí.
Většina vlakových nehod je připisována lidské chybě nebo zastaralému signalizačnímu zařízení.
V Indii, která má 1,4 miliardy obyvatel, využije každý den více než 12 milionů cestujících některý ze 14 tisíc vlaků, které jezdí na 64 tisících kilometrů tratí.