Článek
„Na místě havárie byly nalezeny pozůstatky mrtvých. Přeživší nejsou,” sdělil zdroj agentuře. „Byly nalezeny černé skříňky, jejich obal je zjevně poškozen, ale záznam s informacemi se zřejmě zachoval v přijatelném stavu a bude moci být dešifrován,“ uvedl zdroj agentury Interfax.
Letoun An-26 zmizel ve středu z obrazovky radarů 38 km od Chabarovsku. Pozemní kontrola pak nedokázala navázat spojení s posádkou, která se měla vrátit na chabarovské letiště. Okamžitě byla zahájena pátrací akce, do které se zapojilo 70 záchranářů s vrtulníky, ty však mohly být nasazeny kvůli špatnému počasí a soumraku až ve čtvrtek.
A Mi-8 helicopter spotted the crash site of the missing An-26 near Khabarovsk, Russia. pic.twitter.com/9i9xiX3KWf
— Aviation Safety Network (ASN) (@AviationSafety) September 23, 2021
Antonov se zřítil na území obtížně přístupné přírodní rezervace Chechcir. Protože se záchranáři nemohli kvůli silnému větru a vysokým stromům spustit z vrtulníku po lanech, bylo nutné počkat, až dorazí skupina záchranářů po zemi.
Příčina pádu zatím není známa, zvažuje se chyba pilota nebo špatné počasí.
Stroj ve verzi KPA upravené k ověřování a kalibrování letištních radionavigačních systémů patřil společnosti ZAO Letecké prověrky a systémy, která v zemi provádí 90 procent kontrol letišť. I při posledním letu prověřoval činnost radiomajáků pro navigaci letadel, než zmizel z radarů.
#Антонов Ан-26КПА (Ан-26АСЛК)
— Грета Туборг (@qretaxyeta) June 8, 2020
Летные проверки и системы RA-26673
Аэропорт Внуково, 31 мая 2020
Фото: Александр Самсонов pic.twitter.com/dprKGQpaVz
Havarovaný stroj ještě ve službě
Stroj s imatrikulací RA-26673 byl vyroben v roce 1979. Před letem byl opraven a posádka nehlásila žádnou poruchu, sdělil TASSu zdroj ze záchranné služby. Vyšetřovatelé zajistili vzorky paliva i všechny dokumenty včetně zdravotních karet členů posádky a informací o počasí, které dali posádce před letem meteorologové.