Článek
O využití miniponorky informoval Warren Truss, který zastupuje australského premiéra Tonyho Abbotta po dobu jeho pobytu v zahraničí. Upřesnil, že úkolem miniaturní ponorky bude vytvořit sonarovou mapu oblasti, kde byly zachyceny signály z černých skříněk. Pokud se podaří objevit pole trosek, vymění posádka lodi sonar na ponorce za kameru, která by pořídila snímky.
Úkol je to obtížný, neboť signály zachycené australskou lodí pomocí detektoru SUPSALV v pondělí přicházely z hloubky 4500 metrů a právě to je maximální hloubka ponoru Bluefinu 21.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Otázkou ale je, zda signály zachycené v pondělí australskou lodí pocházejí skutečně ze zmizelého Boeingu 777 společnosti Malaysia Airlines, který zmizel z obrazovek radarů při letu z Kuala Lumpuru do Pekingu přesně před měsícem.
CNN s odvoláním na australské úřady uvedla, že se signály už znovu zachytit nepodařilo. A rostou pochybnosti, zda pocházely skutečně z černých skříněk. Komodor amerického námořnictva William Marks uvedl pro televizi, že od chvíle zachycení signálů pokračuje pátrání nepřetržitě 24 hodin denně, ale dodal: „Jak čas plyne, náš optimismus mizí, i když pomalu.“
Frekvence majáku sice odpovídala 37,5 kHz, na které nouzové majáky vysílají, a signály byly dva, což by odpovídalo dvěma záznamníkům letových údajů, nelze ale vyloučit, že nejde o signál z černých skříněk.
Podezřelé je především to, že čínská loď o víkendu signály zaznamenala o 600 km dál. Na stejné frekvenci vysílají všechny nouzové majáky.
Na palubě boeingu bylo 239 osob, zhruba polovinu cestujících tvořili Číňané. Stroj se patrně zřítil v Jihočínském moři, ale trosky ani jiné hmatatelné důkazy dosud nebyly nalezeny.