Článek
K nehodě došlo 23. července na východě země, když do vysokorychlostního vlaku zezadu narazil jiný vysokorychlostní vlak. Dva vagóny první soupravy přitom z mostu spadly. Při nehodě přišly o život čtyři desítky lidí. [celá zpráva]
Neštěstí přitom předcházel zásah blesku, po němž se signální zařízení na nádraží Wen-čou, kam vlak směřoval, nezměnilo ze zelené na červenou. Proto také na trať vyjela další souprava.
V Číně už kvůli případu padlo 54 obvinění. Mezi obviněnými je i bývalý ministr železnic Liou Č'-ťün, který byl propagátorem staveb vysokorychlostní železnice. Dalším obviněným je i šéf společnosti vyrábějící signalizační zařízení. Ten však v srpnu zemřel na infarkt.
Neštěstí vyvolalo rozhořčení čínské veřejnosti a vláda se v reakci na to rozhodla snížit maximální rychlost na vysokorychlostních tratích a pozastavit nově připravované projekty. Druhý největší čínský výrobce vlaků China CNR rovněž stáhl z bezpečnostních důvodů z provozu 54 rychlovlaků užívaných na nové vysokorychlostní železnici spojující dvě nejvýznamnější čínská města Peking a Šanghaj.