Hlavní obsah

Pilot ve zříceném airbusu hasil požár, systémy hlásily sérii varování

Jeden z pilotů egyptského airbusu se krátce před zřícením do Středozemního moře snažil uhasit oheň na palubě. S odkazem na zdroje z vyšetřování to v úterý uvedly francouzský list Le Figaro a agentura Reuters. Nehodu nepřežil nikdo z 66 lidí v letadle.

Foto: Profimedia.cz

Věci, které objevily pátrači v místě dopadu letadla.

Článek

O tom, že se posádka snažila hasit požár, svědčí zvukový záznam z pilotní kabiny. Černá skříňka zaznamenala hned několik chybových hlášení sedm minut před tím, než letadlo zmizelo z radarů.

Prvním bylo hlášení o tom, že nefunguje ohřívání okna u prvního důstojníka. V příštích třech minutách následovalo šest dalších chybových hlášení včetně varování před požárem na toaletě za pilotní kabinou a v prostoru s řídícími jednotkami pod kabinou.

Poslední dvě zprávy přišly v rozmezí několika sekund. Upozorňovaly na problémy s autopilotem a kontrolním systémem.

O čtyři minuty později transpondér airbusu udávající polohu stroje vyslal poslední signál.

Foto: Jan Kočvara, Novinky

Egyptské letadlo se zřítilo 290 kilometrů severně od Alexandrie

Airbus A320 společnosti EgyptAir se zřítil 19. května cestou z Paříže do Káhiry. Posádka se naposledy ohlásila při přeletu z řeckého vzdušného prostoru do egyptského.

Informace o tom, že požární hlásič detekoval kouř v sousedství pilotní kabiny, se objevily záhy po nehodě.

Do vyšetřování mají vnést jasno záznamy z černých skříněk, které se podařilo vylovit teprve před nedávnem. Skříňky byly poškozené, nicméně záznamy škody neutrpěly.

Zmizení egyptského letadla:
Typ letounu: Airbus A320
Společnost: EgyptAir, let MS 804
Trasa: Paříž–Káhira
Počet lidí na palubě: 66
Start z Paříže: 19. května ve 23.09 z Letiště Charlese de Gaulla
Plánovaný přílet: 3.15
Vstup do řeckého vzdušného prostoru: 1.24
Automatické hlášení ARCARS o kouři na toaletě: 2.26
Marná snaha o navázání rádiového spojení: 2.27
Čas zmizení z radarů: 2.29
Poslední automaticky vyslaný signál ARCARS: 2.29 (selhání systému ovládání)
Nouzový signál z polohového majáku nehody ELT: 2.36
Místo: 290 km severně od egyptského pobřeží

Související téma:

Foto: Profimedia.cz

Airbus A320. Ilustrační foto

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám