Článek
O tom, že se posádka snažila hasit požár, svědčí zvukový záznam z pilotní kabiny. Černá skříňka zaznamenala hned několik chybových hlášení sedm minut před tím, než letadlo zmizelo z radarů.
Prvním bylo hlášení o tom, že nefunguje ohřívání okna u prvního důstojníka. V příštích třech minutách následovalo šest dalších chybových hlášení včetně varování před požárem na toaletě za pilotní kabinou a v prostoru s řídícími jednotkami pod kabinou.
Poslední dvě zprávy přišly v rozmezí několika sekund. Upozorňovaly na problémy s autopilotem a kontrolním systémem.
O čtyři minuty později transpondér airbusu udávající polohu stroje vyslal poslední signál.
Airbus A320 společnosti EgyptAir se zřítil 19. května cestou z Paříže do Káhiry. Posádka se naposledy ohlásila při přeletu z řeckého vzdušného prostoru do egyptského.
Informace o tom, že požární hlásič detekoval kouř v sousedství pilotní kabiny, se objevily záhy po nehodě.
Do vyšetřování mají vnést jasno záznamy z černých skříněk, které se podařilo vylovit teprve před nedávnem. Skříňky byly poškozené, nicméně záznamy škody neutrpěly.
Zmizení egyptského letadla: |
---|
Typ letounu: Airbus A320 |
Společnost: EgyptAir, let MS 804 |
Trasa: Paříž–Káhira |
Počet lidí na palubě: 66 |
Start z Paříže: 19. května ve 23.09 z Letiště Charlese de Gaulla |
Plánovaný přílet: 3.15 |
Vstup do řeckého vzdušného prostoru: 1.24 |
Automatické hlášení ARCARS o kouři na toaletě: 2.26 |
Marná snaha o navázání rádiového spojení: 2.27 |
Čas zmizení z radarů: 2.29 |
Poslední automaticky vyslaný signál ARCARS: 2.29 (selhání systému ovládání) |
Nouzový signál z polohového majáku nehody ELT: 2.36 |
Místo: 290 km severně od egyptského pobřeží |