Hlavní obsah

Pilot havarovaného jihokorejského letadla hlásil střet s ptáky, ještě než vyslal nouzový signál

1:48
1:48

Poslechněte si tento článek

Pilot havarovaného Boeingu 737-800  společnosti Jeju Air hlásil střet s ptáky ještě předtím, než vyslal nouzový signál. Uvedlo to jihokorejské ministerstvo dopravy. Úřadující premiér a prezident Čchoi Sang-mok proto nařídil mimořádnou bezpečnostní kontrolu celého systému řízení letového provozu.

Video: Viral Press, AP

Článek

Letadlo se 175 cestujícími a šesti členy posádky na palubě dostalo v 08:54 místního času povolení k přistání. O tři minuty později byli piloti varováni řídicí věží před možností srážky s ptáky. O minutu později vyslal kapitán stroje tísňový signál. Piloti s největší pravděpodobností neměli dostatek času na přípravu nouzového přistání a stroj v 09:03 narazil do betonové zdi na konci přistávací dráhy a explodoval, uvedla televize Sky News.

Úřady potvrdily, že možnou příčinou tragické nehody je střet s ptáky a povětrnostní podmínky. Experti však upozorňují na mnoho nezodpovězených otázek. Například proč letoun poháněný dvěma motory CFM 56-7B26 při přistání letěl příliš rychle a proč se nevysunul podvozek.

Jihokorejské ministerstvo dopravy oznámilo, že zvažuje speciální prohlídku všech 101 strojů typu Boeing 737-800, které provozují jihokorejské letecké společnosti.

Letadlo směřovalo z thajského Bangkoku do Muanu. Nehodu přežili jen dva členové posádky, ostatních 179 lidí na palubě při ní zemřelo. Je to nejhorší letecká katastrofa, která Jižní Koreu postihla za 27 let.

Proč byla na konci dráhy cihlová zeď? Kolem nehody jihokorejského letadla panuje řada otázek

Svět
Související témata:

Výběr článků

Načítám