Článek
Boeing 777 se malajskému řízení letového provozu naposledy ozval 8. března 2014 37 minut po startu, kdy dispečerům popřál dobrou noc. Tři minuty poté přestal pracovat rádiový odpovídač. Jak ale prokázaly vojenské radary, letoun ještě dlouhé hodiny pokračoval v letu a držel kurz nad jih Indického oceánu.
Stroj nevyslal žádný nouzový signál. Jen se odmlčel.
Teorií o tom, co se mohlo stát, je mnoho. Od té, že mohl jeden nebo oba piloti spáchat sebevraždu, přes náhlý pokles tlaku v kabině až po technickou závadu elektroniky.
Pilot to podle expertů nebyl
Jedinými stopami po ztraceném stroji je několik součástek letadla, které byly vyplaveny na plážích ostrova Mauricius a na březích Tanzanie či francouzského ostrova Réunion.
Australští experti vyloučili dřívější spekulace o tom, že pilot letadla chtěl spáchat sebevraždu a s letounem se do oceánu zřítil záměrně. V době před dopadem stroj podle odborníků nikdo neovládal.
Boeing tak nejspíš po několika hodinách bezcílného letu dopadl na hladinu Indického oceánu v rychlosti 450 kilometrů za hodinu. Zřítil se dolů v neřízené spirále.