Hlavní obsah

Pátrači vylovili z Jávského moře ocasní část zříceného letadla

Aktualizováno

Ocasní část letounu společnosti Air Asia, který se koncem prosince zřítil do Jávského moře i se 162 lidmi na palubě, v sobotu vyzdvihly pátrací týmy. Zatím není jasné, zda se v ní nalézají také černé skříňky. Ty by mohly pomoci odhalit příčinu katastrofy.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Vytahování ocasu letadla společnosti Air Asia z mořeVideo: Reuters

Článek

"Ano, ocas (letadla) je už na povrchu," potvrdil novinářům koordinátor pátrací operace z Národní pátrací a záchranné agentury Supriyadi. Vyzdvižený díl vraku bude podle něj odvlečen na základnu na pevnině, kde bude prozkoumán. To prý může trvat až 15 hodin.

Let QZ8501 zmizel 28. prosince z radarů ani ne v polovině letu z druhého největšího indonéského města Surabaya do Singapuru. [celá zpráva]

Ocasní část letadla už ve středu lokalizoval podmořský robot a pátrači později oznámili, že zachytili možné signály z černých skříněk letounu. Tyto záznamníky komunikace v pilotní kabině a letových údajů bývají umístěny právě v zadní části letadla. Podle vyšetřovatele Santosa Sayoga se ale zdá, že černé skříňky už v ocasní části letounu nejsou.

Předpoklad, že byly letové záznamníky při havárii od ocasní části odmrštěny, vyjádřil v sobotu i Supriyadi. "Potápěči je hledali, ale nenašli," citovala jeho vyjádření agentura Reuters.

Zatím nenašli všechny oběti

Ocasní část se v sobotu pátracím týmům podařilo vyzdvihnout s pomocí nafukovacích zařízení o nosnosti až deset tun z hloubky asi 30 metrů. Podle zpravodaje agentury AFP, který je přítomen na palubě jednoho ze záchranných plavidel, jde o dosud největší objevený kus vraku.

Pátracím týmům se dosud podařilo vyzvednout 48 těl obětí. Další se mohou podle předpokladů expertů nacházet právě ve vyzdvižené části vraku. Do pátrání po dalších troskách letadla je zapojeno 30 plavidel z různých zemí.

Příčiny neštěstí ještě nebyly zjištěny. Než byl se strojem přerušen kontakt, pilot oznamoval řídící věži, že se blíží k nebezpečným mrakům. Kvůli hustému provozu však nedostal povolení vystoupat do větší výšky. Záchranáři předpokládají, že námraza pak mohla způsobit výpadek motorů.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám